söndag 12 april 2009

Första grillningen...


Årets första grillning denna soliga påskdag...


Lilla söta L sover gott på min axel...


Liten R som blivit stora busiga killen...

Denna soliga påskdag har tillbringats hemma hos familjen T. Vi började med en fika tillsammans med några andra goda vänner och efter ha suttit ute i det fina vädret i deras trädgård och alla var hungriga så kom vi på att det hade varit gott att grilla så jag och sambon åkte och handlade grillmat samtidigt som M tog fram grillen. Så idag har det premiärgrillats och vad gott det var. Och vad härligt underbart det är med detta vackra och varma väder. Hemma hos familjen T stod en hel kasse med bl a gamla inredningstidningar och väntade på oss, tack snälla för att ni tänkte på oss, och tack för en jättetrevlig dag!!

Sambon fyller år imorgon så jag har bakat lite här ikväll då våra föräldrar kommer hit på en fika på eftermiddagen. Hade lite dåligt med fantasi så jag letade recept på den egna bloggen, det blev kladdkaka, vaniljbullar och muffins.

Nu är det snart dags att krypa i säng efter en dag i solen. Att solen är stark så här tidigt på våren syns i ansiktet på oss båda, har inte bränt mig, men fått lite efterlängtad färg på kinderna och jag hoppas på att morgondagen bjuder på lika fint väder och att det kan bli en tipspromenad på förmiddagen och sen ska självklart sambon firas ordentligt!!

Inga kommentarer: