onsdag 15 april 2009

Rosor vs Skyddskit...


Rosor från älsklingen...

Onsdag och halva arbetsveckan är nu gjord och jag sitter och äter lunch framför datorn. På tal om arbete så kommer vi inte helt oväntat ha fullt upp de närmsta veckorna med flytten till huset. Det kommer bli en del mindre renoveringsarbeten innan vi flyttar in i form av tapetsering, målning och golvläggning så vad kan komma bättre till pass än ett skyddskit med hörsel- och munskydd och skyddsglasögon till älsklingen? Då sambon inte ville ha något påskägg i år då han försöker att inte äta för mycket godis så tyckte jag det var en kul grej att ge honom dessa prylar istället då han för ett par veckor sedan stod på Bauhaus och gjorde mig uppmärksam på att det var saker han nu skulle köpa sig. När vi har renoverat i lägenheten är det någon som inte varit så rädd om bl a sina öron... Behöver jag säga att jag och de flesta av våra vänner fått höra att han gav mig rosor i påskpresent och att han fick skyddsprylar att ha vid renoveringen?? Nu vet jag att det inte är så illa menat utan att min käre sambo faktiskt uppskattade sin present även om den inte var lika romantisk som en bukett med rosor. Men det är ju tanken som räknas och min tanke var omtänksam så jag bjuder på detta!!

Inga kommentarer: