söndag 5 april 2009

Söndag...


Inredningstidningar och choklad för en perfekt söndagkväll...
Dagen började med mulet och blåsigt väder och regndropparna hängde i luften så det blev manfall på den planerade tipspromenaden. Jag och S fick helt enkelt gå själva, men vad gjorde det, vi fick en skön promenad med trevligt sällskap och jag vågar mig på att säga att det nog faktisk blev ganska många rätt denna vecka.
Solen letade sig fram under eftermiddagen så det har även blivit en stund på balkongen med min bok som jag snart läst klart, bara den spännande upplösningen kvar...
Imorgon är det visning igen så nu är lägenheten återigen nystädad, och det står färska gula tulpaner på köksbordet och fruktskålen i vardagsrummet är påfylld. Hemmagjorda hamburgare har stått på menyn och alla som känner min käre sambo vet att det finns någon som är mer än nöjd med dagens middag här hemma.
Helgen är snart slut och och kvällen kommer sluta tidigt,men först en stund i soffan med lite tv, surfande på favoritbloggarna, mina inredningstidningar och lite choklad...

Inga kommentarer: