lördag 18 april 2009

Lördagmorgon på balkongen...


Gårdagens middag blev grillad fläskfilé, grönsallad och nybakt focaccia...

Till efterrätt färska jordgubbar och den nya Magnum temptation chocolate...
Vaknade i morse redan kvart över sju, men tvingade mig själv att ligga kvar i sängen fram till tio, kände att min kropp verkligen behövde vila. Det känns som om någon dragit ur proppen på mig idag. Kroppen och framförallt huvudet värker av trötthet och jag ser till och med lite suddigt, alltså inte den bästa starten på en solig lördag morgon, men det kan ju förhoppningsvis bara bli bättre nu. Planen är att jag ska åka till A i Fjällbacka idag för en mysig eftermiddag och kväll i hennes hus. Först lek med lille N och sen tjejsnack i soffan då hennes sambo jobbar och min är på pokerkväll med jobbet. Ser verkligen fram emot detta så jag ska inte göra många knop här idag, läsa en bok på balkongen, vila och vika ihop tvätten, allt för att orka ta mig i väg senare.
Igår grillade vi för andra gången i år, det blev fläskfilé även denna gång med grönsallad och nybakt focaccia. Köpte Kungsörnens dinkelmjöl och gjorde efter receptet på baksidan av paketet. Jag valde att ha i gröna oliver, men det går lika bra med bitar av fetaost eller helt enkelt välja bort fyllning och bara baka och äta brödet naturellt. Trots en elvisp som valde att sluta fungera mitt i baket blev resultatet lyckat då brödet smakade riktigt gott. Om ni liksom jag älskar glass och choklad måste ni prova nya Magnum Temptation Chocolate, så vansinigt god...
Önskar er alla en riktigt trevlig dag i solen!!

Inga kommentarer: