lördag 25 april 2009

Förrådsrensning och konstiga drömmar...


Längtar efter stunder som den ovan just nu... Bilden är ifrån förra sommaren och tagen utanför Skärhamn när vi var där med båten. Låter bilden tala för sig själv, vattnet var en bra bit över 20 grader och det är svårt att må bättre än jag gjorde då...

Vaknade i morse av att solstrålarna letade sig in genom persiennerna. Var aningen yrvaken till en början och funderade på vad som var dröm och vad som var verklighet. Har i natt gått till tandläkaren, hade en tid klockan 12 , men när klockan var fyra hade jag fortfarande inte fått komma in, det kom och det gick patienter hela tiden, och varje gång tandläkaren kom för att hämta nästa så trodde jag förstås att nu måste det väl ändå vara min tur... Men varje gång tittade tandläkaren menande på mig med en blick som sa att det är snaaaart din tur... Efter några timmar kommer en gammal vän in som varit cyklist på mottagningen. Han tyckte vi skulle ge oss ut på en cykeltur medans jag väntade så det gjorde vi och hamnade hemma hos hans föräldrar där jag träffade hans syster innan jag kom på att jag var tvungen att ge mig av då jag ju skulle vara hos tandläkaren, och vid det här laget så borde det ju vara min tur....

Hur det slutade vet jag inte då jag vaknade mitt i min cykeltur tillbaka till tandläkarmottagningen. Kan väl berätta att tandläkaren i det som självklart var en dröm var vår mäklare Jan, cyklisten var en gammal vän D vars syster jag hälsade på på stan igår och som jag spelat handboll med, att cykling kom med i drömmen berodde säkert på att min fd granne berättade att han köpt cykel igår och mäklaren ringde jag igår. Galet hur man blandar dagens händelser i sina drömmar...

Vaknade med en sån längtan till havet och båtlivet imorse, vilket dock inte är speciellt aktuellt idag då vi ska röja i vårt andra stora förråd... Inte det mest upplyftande, men det måste göras. Idag tänker jag gladeligen delegera bärandet av tomma ovikta flyttkartonger till min käre sambo. Tänker inte bjuda grannarna på den syn de kunde fått se igår om de stått och kikat genom sina titthål på mig när jag och ett gäng icke ihopsatta flyttkartonger i olika stolekar tillsammans försöket ta oss ner i trapphuset, det lever ju för f*n ett eget liv de där lådorna... Så det överlämnar jag mer än gärna till dig älskling!

Nu är det dags att sätta igång samtidigt som jag önskar er en riktigt skön dag i det fina och soliga vädret!!

Inga kommentarer: