tisdag 7 april 2009

Smärta...


Påskgula tulpaner på köksbordet...

Vaknade i morse efter inte allt för många timmars sömn och var långt ifrån utsövd. Låg vaken länge igår innan jag överhuvudtaget kunde somna då det gjorde så vansinnigt ont i min ena bihåla och i huvudet att jag till slut fick sätta mig upp i sängen. Blir så frustrerad och arg, är jättetrött och vill inget annat än att sova och så gör det så ont i min kropp att jag inte kan ligga ner i sängen. Somnade tillslut, men var som vanligt vaken flera gånger innan klockan ringde och det var dags att gå upp och starta dagen.

Inte så konstigt att jag är trött då många nätter ser ut så här. Funderar ibland på vad som ska till för att jag ska bli av med framförallt min huvudvärk, vet att det skulle bli bättre om jag orkade träna, men jag är för trött för att ta mig iväg till gymmet. Funderar också på varför jag har så ont, var kommer det ifrån..

Det ena negativa ger det andra på samma sätt som det ena positiva ger det andra positiva. Det gäller att på något sätt hitta en väg att komma in i den positiva spiralen igen.

Satt på jobbet idag med värkande tinningar och ögon som var grusade av trötthet och kände återigen vilket dubbelliv jag lever. Mår på ett sätt, men försöker leva ett liv där jag inte "bryr mig om" hur min trötta kropp egentligen mår. Vill ju inte att det ska synas hur jag mår, men samtidigt så blir jag stött när jag nästan dagligen får kommentarer om vad skönt jag har det som är hemma hela eftermiddagarna och slutar arbeta vid lunchtid. Ja, jag är hemma, men jag ligger i sängen så jag gör nästan aldrig något förrän mina ordinare arbetsdag skulle varit slut. Jag ligger i sängen istället för att jobba helt enkelt. Orkar inte försöka förklara för folk längre hur det ligger till, vill de tro att jag är "ledig" och har det slappt och skönt så får de tro det. Folk tror sig veta så mycket ändå att det inte är lönt att lägga energi på att försöka få dem att inse att verkligheten är en annan. Oftast så fortsätter dessa människor ändå att tro att det vet bäst även om det faktiskt handlar om hur mitt liv ser ut och hur jag mår.

Blev ett långt inlägg, men jag var nog tvungen att bara få skriva av mig lite...

Nu är det dags att krypa ner i sängen, på återseende...

Inga kommentarer: