fredag 10 april 2009

Lååångfredag...



Hade vi bott i USA så hade vi kunnat fyllt dessa söta korgar till barnen från Potterybarnkids med godis och annat gott. Så amerikanskt med namnet broderat på...
Sitter i sängen med datorn i knät och surfar runt på favoritbloggarna och väntar på att sambon ska vakna. Kanske skulle ta och gå upp och laga frukost, det brukar vara ett bra sätt att trycka på startknappen för älsklingens morgon och på så sätt få upp honom ur sängen. Nu är klockan inte tio ännu så det är väl helt okej att sova och jag önskar faktiskt att jag själv haft lättare för att sova på morgonen. Har alltid varit morgonpigg från att jag var barn, vilket kanske inte alltid uppskattades av mina föräldrar under min uppväxt.
Denna långfredag blir det ett besök hos just föräldrarna, vilket jag ser fram emot, har inte varit hemma ordentligt sen i julas. Ska bli trevligt att träffa dem, Farmor, brorsan och hans tjej. Tänkte också ta mig ut i det fina vädret som utlovats. Som den godisälskare jag är så gillar jag ju så klart påsken skarpt, brukar alltid få ett fint påskägg av mina föräldrar med favoritgodiset i, så jag hoppas självklart på att det blir så även i år.
Magen kurrar för fullt så nu är det dags att stå upp och koka ägg och fixa lite annat gott till frukost!

Inga kommentarer: