torsdag 2 april 2009

Påskbrev...


Nostalgi var det att måla påskbrev igen, men jag saknade mina gamla färgpennor, är lite för nogrann för att nöja mig med 6 st barnkritor...

Är man för gammal för att måla påskbrev när man är 30 år?? Kanske, eller inte... När jag var i bokhandeln i helgen hittade jag exakt samma motiv på påskbrev som de som var mina favoriter när jag var yngre och målade påskbrev för fullt veckorna innan påsk så jag kunde inte låta bli att köpa ett paket. Vet att traditionerna vad det gäller påskbrev är olika i landet, där jag är uppväxt målade vi påskrev som vi sedan fyllde med godis och vek ihop till en trekant eller fyrkant och sen adresserade till våra vänner som under påskhelgen bodde på påsk-inspirerade gator på Blåkulla t ex

Påskgubben Kalle
Äggvägen 9
BLÅKULLA

På påskafton utklädda till påskgummor och påskgubbar sprang vi sedan runt till våra vänner, öppnade deras ytterdörrar, kastade in det godisfyllda påskbrevet och skrek GLAD PÅSK så högt vi bara orkade för att sen så snabbt vi bara kunde springa därifrån. Kul var det och att man på påskaftons kväll satt med en hel skål full med godis var ju det bästa för ett gottegris som mig!!

Inga kommentarer: