måndag 20 april 2009

Låga sjukrivningstal...

Sitter och tittar på nyheterna på Tv4 där de berättar att antalet sjukskrivna sjunker enligt rapporter från Försäkringskassan, och att vi under detta och nästa år kommer få se en utplaning med rekordlåga nivåer vad det gäller antalet sjukskrivna. Konstigt när vi som är sjuka inte får vara sjukskrivna utan istället tvingas bli arbetslösa eller som i mitt fall ha haft turen att än så länge få ha kvar mitt jobb trots att jag bara klarar av att arbeta 50 %. Är för tillfället tjänstledig 50% i väntan på att min överklagan till Försäkringskassa ska bearbetas. Att försörja sig på en halvtidslön är väl inte det man önskar som 30-åring när man har en heltidstjänst, men just nu är det viktigaste att jag får ha kvar mitt arbete och då får man leva ekonomisk efter de förutsättningar man har. Blir så arg och irriterad över konsekvenserna av de nya reglerna för varje enskild individ...

Inga kommentarer: