måndag 27 april 2009

Valborg i antågande...


Mandelpotatis med rödlök, gräddfil, löjrom och gräslök...


Laxrullar med Philadelphiaost, riven färsk pepparrot och nymalen vitpeppar...

Norrlandstapas med rökt renkött och coleslaw mm...

Crostini con Taleggio med soltorkade tomater...
Klassiska cocktailcanapeér, bara fantasin sätter gränser...
En kik i almanckan i morse påminde om att det är röd dag på fredag då det är 1 maj och även om det inte blir något deltagande i demonstrationståg för min del så är det ledig dag. Det är Valborgsmässoafton på torsdag och detta måste självklart firas!! På recept.nu hittade jag en mängd recept på plockmat och blev lite sugen på att tillaga några av dem. Om orken räcker till hade det varit trevligt att bjuda hem några goda vänner på kvällen!!
Den här kvällen har ägnats åt att betala räkningar och matlagning, lax i ugnen med citronpeppar fick det bli. Enkel och god vardagsmat. Nu är det Nytt Läge på tv:n och därefter Spårlöst på 4:an. En helkväll i soffan med andra ord!!

3 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Den klänningen var fin...Herregud vad mycket god mat du visar. Jag skall göra buffé på valborg, går lite åt det italienska hållet tror jag. Väggordet har jag vunnit på tradera. Sök på väggord så får du upp massor.
Kram Anne

StrandviksVillan sa...

Tack för hälsningen hos mig! :D
Du har också en jättemysig blogg och så MÅNGA inlägg!
Verkligen en bra blandning av innehåll.

Önskar dig/er en fin valborgsvecka!
Kram!

Miia - There´s no place like home sa...

Vilka härliga matbilder du bjuder på! Allt ser riktigt gott ut.

Hoppas du haft en mysig kväll, kraaam

Ps. Förresten, när bär er flytt av?