onsdag 1 april 2009

Vilken underbar vårdag...


Mer sol är svårt att fånga på bild, att kortet inte skulle få några höga betyg av en fotograf är en sak, men det visar i alla fall hur underbart stark vårsolen var nere vid havet idag...

Hoppas verkligen att alla haft möjlighet att vara ute i det helt underbara vårvädret som denna 1:a april bjudit på idag. När älsklingen kom hem från jobbet åkte vi ner till strandpromenaden och njöt av det vackra vädret och friska vårluften.




Nu är våren här för att stanna hoppas jag....

Fick äntligen min deklaration idag och jag slapp restskatt vilket jag var orolig för då Försäkringskassan bara drar 30 % i skatt på sina utbetalningar. Nu blev det några kronor tillbaka istället och det känns bra. Fick även mail ifrån Försäkringskassan att mina synpunkter nu kommit in, skickade in dem den 19 mars så var de legat utan att bli inlästa kan man ju fundera på. Så istället för att min handläggare tittade på dem innan beslutet om min indragna sjukersättning fattades som det var tänkt går de nu till en enhet i Östersund som arbetar med alla överklaganden som kommer in...
Ingen idé att grubbla mer på hur saker och ting går till hos Försäkringskassan, att synpunkter skickats in i tid, men att deras inläsningscentral inte gjort sitt jobb spelar ingen roll, med tanke på allt som varit så kommer även tanken och funderingen på om min handläggare verkligen inte hade tillgång till mina synpunkter när hon tog beslutet, hon visste att jag skulle skicka in dem... Men som sagt ingen idé att fundera, inga beslut ändras och den enda som mår dåligt blir som vanligt i dessa sammanhang den som är sjuk, alltså jag i det här fallet. Nu står hoppet till den handläggare som ska titta på överklagan och se om denna kanske tänker lite annorlunda, hoppet är det sista som överger människan så än är de inte helt kört...
Nu är det dags för matlagning, och ikväll blir det en värmande köttfärssoppa som står på menyn!

Inga kommentarer: