lördag 11 april 2009

GLAD PÅSK!!!

Påskpyntat hemma hos föräldrarna...

Blombukett som inte luktar...

Mycket och god påskmat...

Färgglada påskägg...

...med gott innehåll, godis till mig och nötter till sambon...
God morgon och GLAD PÅSK!!!
Det är ett strålande vackert vårväder ute, solen lyser från en klarblå himmel och termometern visar på 12 plusgrader. Jag har varit ute på en promenad i skogen denna vackra påskaftons morgon och nu sitter jag på balkongen med min dator, har lite svårt att se vad jag skriver då solen bländar, men det får går. Tar varje tillfälle att få vara ute i solen, känner att jag har behov av ljuset och att jag mår bra av att sitta i solen. Den ger mig energi och välmående, vilket jag behöver...
Gårdagen tillbringades hos mina föräldrar med god mat och trevligt sällskap, sambon var tyvärr sjuk så han fick ligga hemma i sängen. Träffade såklart min Farmor och bror med flickvän, kul då det inte blir så ofta. Det blev en hel del husprat då de också precis köpt hus. Fick ett påskägg som vanligt av föräldrarna och även en påskpresent av farmor, TACK!! Stannade på vägen och köpte en blombukett till mina föräldrar vilket inte är helt enkelt i påsktider då pappa är allergisk och varken tål påskliljor eller tulpaner, hittade till slut buketten ovan som jag köpte med mig.
Inget vidare bra kort, men vackrare måne bakom trätopparna har jag aldrig skådat...
På hemvägen såg jag den vackraste måne jag någonsin sett, såg den inte först, men den var så fin att stannade bilen för att ta kort på den, men det var lite för mörkt ute för att min mobilkamera skulle göra månen rättvisa.
Nu ska jag åka iväg och handla till ikväll då ett par goda vänner kommer på besök. Är bjuden på 30-års kalas i kväll och skulle mer än gärna vilja åka dit, men det fungerar helt enkelt inte då det inte är här i stan och det är vid sådana här tillfälle jag bara vill skrika högt över hur frustrerad jag är över att min kropp och dess ork sviker mig. Vill bara vara fri att göra vad jag vill när jag vill utan att behöva tänka, planera, välja bort och vara beroende av andra för att kunna genomföra det jag vill ta mig för.
Önskar er i allafall en riktigt GLAD PÅSK!!

Inga kommentarer: