söndag 19 april 2009

Pom pom och pokervinst...



Har precis fått se en massa kort från sambons äventyr igår... och skrattat gott!! Under gårdagen spelade han poker och div tv-spel med sina arbetskompisar, bl a spelet ovan Pom pom. Det går till så att man står framför tv:n med en grön och en cerise pom pom i varsin hand och ska sen följa ett rörelsemönster som visas på tv:n, ni kan ju själv räkna ut hur det ser ut när 190 cm sambo utövar detta efter x antal öl och ivrigt påhejad av sina kära arbetskompisar som mer än gärna ser sin chef göra bort sig...

Har ett svagt minne av när sambon kom hem inatt, sov gott och vaknade till av att han kommer fram till mig och ger mig en hundralapp samtidigt som han glatt talar om att han vunnit pokern så den pengen skulle jag få... Var långt i från vaken så jag frågade i morse om jag verkligen fått pengar i natt då jag inte kunde hitta någon hundralapp imorse, den var spårlöst borta och jag trodde nog att jag drömt önskedrömmar om att folk kommer och ger mig pengar utan anledning, men tydligen har min älskling glatt talat om att han vunnit pokern och gett mig inte bara en hundralapp utan t o m en 500-lapp och sagt att jag skulle köpa mig kjolen jag vill ha för den... Synd att jag inte kom ihåg det... Tror tyvärr inte min sambo kommer stå för sina uttalande i natt så någon kjol kan jag nog se mig i stjärnorna efter, men desto mera skratt fick jag av att titta på korten från gårdagen!!

Inga kommentarer: