torsdag 12 mars 2009

Vårdag i snöskrud...

Denna torsdag i mitten på mars som jag efter gårdagens härliga vårväder trodde skulle gå i vårens tecken slutade med att vintern gjorde comeback, snön har yrt utanför fönstret hela eftermiddagen och bildat ett i och för sig vackert men kanske inte lika efterlängtat snölandskap ute.

Pratade med läkaren idag som inte kan tänka sig att utveckla mitt sjukintyg... Det är flera än du som har det besvärligt nu med Försäkringskassan fick jag till svar... Jaha det var ju inte direkt någon nyhet ...

Fick dock reda på idag att det finns en mottagning i Mölndal som har specialicerat sig på att utreda och behandla människor med fibromyalgi och kroniskt trötthetssyndrom. Det kanske är att gripa efter halmstrån, men känns som rätt ställe för mig. Hade känts bra att få prata med de som kan den här typen av sjukdomar och framför allt att få en diagnos på papper, även om jag inte vill ha denna eländiga sjukdom så är det ändå kanske bättre att veta... Ringde till dem idag och det var ca 2 månaders väntetid så nu ska jag fylla i ett ansökningsformulär och så får jag förhoppningsvis komma dit längre fram i vår.

Ska se om jag orkar se på lyxfällan nu innan det är dags för sängen, hoppas på att få sova gott inatt då jag verkligen behöver alla krafter jag kan få tag på till morgondagen då jag ska till Trollhättan på lönedag...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, hittade en nyhet från Reuter om kroniskt trötthetssyndrom, kanske kan det vara nåt? http://www.reuters.com/article/healthNews/idUSTRE51Q44G20090227
/Pia