onsdag 4 mars 2009

Mera glass och div andra onsdagsbestyr...


Sandwich med krossad choklad i vaniljglassen, muuums!!

Hemma efter en dag på jobbet, vila under eftermiddagen och promenad med sambon efter att han slutat sin arbetsdag sitter jag nu i soffan och tittar på Halv åtta på fyran och är lite småsugen på glass... Hittade en till nyhet hos GB, Sandwich Stracciatella, vanlijglass med krossad choklad mellan två mjuka chokladkex. Sandwich är en favorit sen tidigare och den nya varianten kommer garanterat bli en ny...
Har idag pratat med K som jag gick på kognitiv terapi hos under det dryga året jag var helt sjukskriven. Hon lovade att hjälpa mig med ett intyg där hon trycker på att det är viktigt för mitt tillfrisknande att återgången till arbetslivet måste ske stegvis och under en längre period då jag ännu inte har fysiska krafter till arbete på full tid. Kommer att skicka med detta intyg i mitt överklagande till Försäkringskassan. K är trots allt den person inom sjukvården som följt mig under längst tid... Sen om det hjälper återstår att se, men jag ska försöka få med så mycket som möjligt i mitt överklagande.
Sambons meny för dagen har sett ut som följer:
Dag 10
FRUKOST: Melondrink
LUNCH: Paprika- och bönsallad med ärtpesto
MIDDAG: Auberginerullar med tomatsås
Då vi hade rester sen gårdagens middag så hoppade vi matlagningen idag och åt upp dem, men jag är sugen på paprika och bönsallad med ärtpesto som jag tycker låter gott så det sa jag se om vi inte kan göra här hemma så jag får smaka nån dag.
Nu Arga snickaren och sen favoriten Grey´s Anatomy...

Inga kommentarer: