tisdag 3 mars 2009

Grå tisdag...


Rotfrukter med halloumiost och grönsallad...
Vissa dagar är bara tråkiga, vädret ute är grått och det regnar, våren lyser med sin frånvaro och det har inte riktigt flytit på idag. Inga stora saker som gått fel egentligen, men när man är trött och går på gränsen hela tiden räcker det med en mindre trevlig bostadsrättsförening och en tyken lapplisa för att få en ur balans. Tårarna kom och jag åkte hem och glömde att jag skulle handla mat till ikväll. Väl hemma tappar jag en katalog som kom med posten, det gjorde ordentligt ont på foten och stövlarna fick sig en mindre vacker reva. När jag läser detta imorgon kommer jag säkert tycka att det där var väl inte så farligt... Och det är det ju inte heller, men vid lunchtid idag så önskade jag att dagen skulle ta slut och såg fram emot morgondagen...
Då jag glömde åka handla fick middagen bli improviserad. Vi tog det som fanns hemma och fick till rotfrukter i ugnen med stekt halloumiost. Ingen av oss hade smakat på osten innan, men t o m jag som verkligen inte är någon ostälskare tyckte det smakade gott, återigen positivt överraskad av detox-maten.
Sitter och tittar på Bygglov och har blivit lite kär i huset de håller på att renovera. Stort gammalt hus som varit en lanthandel det är lite snett, men så charmigt... Ikväll börjar Desperate Housewife igen och det ser jag fram emot...

Inga kommentarer: