torsdag 5 mars 2009

Hårfärgning och slarviga hantverkare...


Fint fat från Sias Black Contrast-kollektion...
Sitter i soffan och väntar på att slingorna i mitt hår ska bli färdiga. Kände att det var dags att fixa till utväxten lite så efter jobbet tog jag vägen förbi affären och köpte blekmedel. Vet att man inte ska bleka och färga hemma själv och jag har misslyckats och istället för att som jag tänkt mig från början att göra det billigt hemma istället tvingats gå till frisören dagen efter... Med resultatet ett slitet hår och tommare plånbok då jag i slutändan utöver färg för hemmabruk också betalat frisören som fixat till mitt sönderfärgade hår... Nu har jag lovat mig själv, igen... att bara göra slingor i utväxten en eller max två gånger mellan frisörbesöken... Hoppas jag lyckas hålla det och att resultatet idag blir som önskat!
Sambon är i Stockholm på konferens så idag blir det ingen detox-meny och inget nytt recept, han hade ambitionen att bara "synda" ikväll på middagen och sen gå på detox-maten direkt imorgon, får se hur det går. Lite synd att den här konferensen kom nu då det inte alls är bra att varken äta en tre rätters middag med onyttig mat eller dricka akolhol när kroppen ska renas, men han ska köra en vecka till så jag tror resultatet kommer bli bra ändå. Håller tummarna!!
Hade elektriker här i veckan som skulle dra in bredband i alla lägenheter i vår bostadsrättsförening. Var måttligt glad när jag upptäckte att de slitit loss en list och förstört tapeten i hallen. På ett ställe är tapeten helt borta och på ett annat har de lite slarvigt limmat fast en lös tapetbit som tidigare slitits loss... Pratade med min bror som är elektriker och skickade ett kort på hur det såg ut och han menade på att det var inget snack om att de som gjort arbete är ersättningsskyldiga för det som det förstört så det vara bara att ringa föreningen där jag fick ett mindre trevligt bemötande till en början, men idag ringde en annan person som sa att han varit i kontakt med elektrikerna som skulle titta på tapeten. Hoppas så klart att ja kan få någon typ av ersättning för det för dels är det inte kul att ha en trasig tapet i hallen i sin egen bostad och det är definitivt inte bra om lägenheten ska säljas. Hoppas det löser sig...

Inga kommentarer: