onsdag 25 mars 2009

Tråkiga men inte oväntade besked...

Har ju som jag skrivit innan problem med Försäkringskassan. Fick för ett par veckor sedan ett brev där de övervägde att inte godkänna mitt senaste sjukintyg. Jag fick möjlighet att lämna synpunkter på detta innan beslutet fattades. Vilket jag gjorde innan den 20 mars, vilket var slutdatum. Fick idag besked där min ordinare handläggare ger mig avslag, men det står ingenstans att hon överhuvudtaget ens har tittat på min "synpunkter", överklagan. Utan beslutet är grundat på den bristfälliga utredningen i Göteborg och att läkaren inte beskrivit hur mina symptom påverkar mig menar hon.... Enligt den information som jag fick av henne var att om jag lämnade in synpunkter så skulle en annan handläggare på ett annat kontor titta på ärendet innan beslut tog, vilket alltså inte skett. Blir så trött ledsen, men allra mest blir jag arg, jag sitter och gråter just nu och känner en sån hopplöshet. Blir så irriterad på att det sägs en sak, men att det som sker sedan är en annan, vilket det är hela tiden när det gäller Försäkringskassan. Jag kämpar mig till jobbet varje dag och gör mina timmar och är på väg tillbaka, men nu är det stopp... Har lust att bara skrika ut min ilska, men vad hjälper det, det är ju ingen som lyssnar på det ändå... Du är så utlämnad som enskild individ och det är skrämmande att inse vad sårbar man är. Du ska inte bara ha kraft och ork att försöka bli frisk du måste också vara stark och kunna prata för dig och orka strida hela vägen, för det är inte lätt att få den hjälp du behöver... Kommer såklart att överklaga, men det är inget som görs av sig själv... Det krävs ork till det också... Ork som inte finns...

Inga kommentarer: