onsdag 18 mars 2009

Nu är våren här!!


Krokusen blommar nu för fullt i rabatterna...

Nu vågar jag säga att våren har kommit, det är slutet på mars och jag hoppas verkligen att det inte kommer någon mer snö i år utan att våren har kommit för att stanna. Det luktar vår ute och snödropparna och krokusen blommar för fullt. Blir lycklig när solen skiner ute och det är varmt i luften, ingen bitande nordanvind som isar mot kinden längre...

Blev en promenad idag tillsammans med min goa vän S efter lite om och men.. Lyckades få soppatorsk idag, ja det är sant, jag bjuder på den... Så går det när man är trött och inte orkar åka och tanka utan tänker att jag tar det imorgon, funkar en eller ett par dagar, men sen strejkar bilen. Som tur var kunde jag bara svänga in vid kanten och parkera bilen längs vägen och invänta en snäll sambo som kom med bensin, Tack Älskling!!

Nu blir det snart potatis- och purjolökssoppa till matprogrammet Halv åtta hemma hos dig på fyran!

Inga kommentarer: