måndag 16 mars 2009

Skatteinfo och städning...


Vårt tråkiga badrumsrumsskåp som fått vit färg i helgen...

Dagen har tillbringats på Skatteverkets årliga informationsträff. Då ventilationen hade gått sönder i lokalen var det nog inte bara jag som satt och var på väg att nicka till av trötthet ett par gånger under informationen. Fick ett infall på vägen från mötet att det hade varit trevligt att gå till Lejas Café och äta deras goda chokladkaka, behövdes inte direkt någon övertalning för att ett par av mina arbetskompisar tyckte det var betydligt mer lockande att gå till ett fik och äta en smaskig kaka än att gå tillbaka till jobbet och äta upp den medhavda matlådan. Så en god chokladkaka blev det med trevligt sällskap innan det var dags att åka hem till sängen. Det gör sån otrolig skillnad och det behövs inte mer än en fika som idag för att det ska känna så mycket lättare att åka hem och lägga mig trots att klockan är ett och det normalt sett hade varit slut på på lunchrasten och dags att återgå till datorn och eftermiddagens arbete, men det är som det är och jag försöker att verkligen ta till mig av det små sakerna som ändå får mig att må bra...

Under kvällen har vi städat det sista inför fotograferingen imorgon och satt upp badrumsskåpen som jag målade i helgen. Har tänkt att byta ut de länge, men det har inte blivit av, men nu fick dem i alla fall en uppfräschning och blev vitmålade!

Inga kommentarer: