fredag 19 december 2008

Utlåtande har kommit...

Fick mitt utlåtande från Arbetsmedicin i dag i alla fall. Trodde inte vi fått någon post överhuvudtaget idag, tänkte inte på att det snart är jul och ett och annat julkort ska delas ut... Utlåtandet var väl ungefär som jag väntat mig. I korthet gick svaret ut på att de inte anser att jag har rätt att vara sjukskriven förutom för en kort period för succesiv återgång till arbetet, max 2-3 mån. Försäkringskassan ringde på eftermiddagen och hon var vad jag förstod inne på att gå på det utlåtande som nu kommit, men naturligtvis så måste jag komma in med ett sjukintyg som är "riktigt" enligt Försäkringskassans regler. Det finns alltså ingen garanti för att jag får förlängd ersättning. Hur detta känns? kluvet och jag har inte riktigt tagit in det ännu. Spontant känns det positivt att det ändå finns en chans till förlägning även om jag tycker att det är alldeles för kort tid för att jag ska kunna ha en chans att komma tillbaka på ett bra sätt. Det som gör mig irriterad är att det fortfarande inte finns någon plan för hur jag ska komma tillbaka, bara en tidsram. Syftet med att komma till Arbetsmedicin var ju bl a att de skulle tas fram en rehabplan. På vårdcentralen var det heller inget tal om någon långsiktig plan. Ska smälta det här lite och jag kommer få vänta till efter julhelgen med att få besked. Så nu ska jag försöka att släppa det här så gott det går i en vecka och fira jul med mina nära och kära.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är inte lätt att vara långtidssjukskriven och krångla med FK.
Kram på dig