torsdag 4 december 2008

Längtan efter frihet...

Sitter och funderar på livet, hur kommer det se ut framöver, vad har det i beredskap för mig... Jag tror att allt har en mening, man kanske inte alltid kan se meningen med saker och ting precis när dem händer. Negativa och dåliga saker som händer kan visa sig var en rik erfarenhet som man kan ha nytta av i annat skede av livet. Saker kan hända för att man ska få upp ögonen och få insikter som man aldrig fått annars... Funderar på vad som är meningen med min sjukdom... Jag har lärt mig mycket om mig själv, om dem runt omkring mig och det första halvåret jag var sjuk, kan jag så här i efterhand se att det nog var nödvändigt. Mitt liv snurrade på alldeles för fort, sjukdomen gjorde att jag var tvungen och stanna upp, fick tänka om på mycket och fick hitta ett annat sätt att leva. Men nu, vad är det för mening med att jag inte blir frisk??? Varför frågar jag mig och hittar inget bra svar, just nu innebär sjukdomen bara en massa tråkigheter för mig, jag har min trötthet som hindrar mig att leva ett normalt liv, den hindrar mig i allt från simpla vardagssysslor till att utvecklas jobbmässigt, den hindrar mig från att kunna skaffa barn, jag vet inte vad som händer med ersättningen från Försäkringskassan vilket begränsar mig ekonomiskt... Vad ska jag lära mig av detta... Jag längtar efter frihet att själv i större utsträckning kunna påverka hur min vardag och hur mitt liv ska gå vidare... Många av mina vänner är gravida eller har fått barn, några har valt att vänta, men jag kan inte välja, jag måste vänta, det är ingen självklarhet att kunna få barn, men att kunna göra ett eget val, jag vill försöka, jag vill vänta, det valet vill jag kunna göra, jag vill inte vara styrd av en sjukdomen... Jag klagar inte, jag vet att många har det värre än mig, men jag önskar och har en förhoppning om att i inom en snar framtid ta över makten över mitt eget liv igen!

1 kommentar:

Unknown sa...

Vi kommer hitta friheten min älskade och då blir valet lätt.
Älskar dig nu och för evigt....