måndag 1 december 2008

Helg och första advent...

Vad tiden går fort... idag är det 1:e december!!! Det är bara drygt tre veckor till jul, och igår var det första advent, känns helt galet, men samtidigt hur kul som helt... Älskar ju som bekant jul.. Min chef hade hittat på en liten kul grej på jobbet. Hon hade en påse med små paket som en av oss får ta ett paket ur varje dag på förmiddagsfikan, typ som många gör en adventskalender till sina barnen med små paket. Såg ut som om hon hade varit på Bodyshop och "storhandlat"...





l helgen har jag varit hos hälsat på mina vänner K och P som fått världens sötaste lilla pojke, han var så go, och så liten... 50 cm lång och vägde 3,5 kg och så snäll han var... Dem har inte bestämt vad han ska heta ännu, men hade flera fina förslag. Kan inte vara lätt att välja namn till sitt barn, det är ju inte så att det går att ångra sig och det är ju faktiskt så att ens barn ska leva med namnet man väljer hela livet.

På lördagkväll var vi i Borås hos min sambos mamma och åt adventsmiddag, även mina föräldrar var med och det blev en jättetrevlig kväll, fick supergod kalkon att äta, tanken är att det ska bli en tradition att vi äter 1:a advents middag hos min kära svärmor. Inte mig emot!! På vägen till Borås stannade vi på Ikea i Bäckebol och köpte lite ljus och servetter. Dem håller på och bygger om i butiken så det var inte speciellt kul att gå och titta utan vi köpte det vi skulle och så åt vi köttbullar tll lunch istället. Har nämligen en darling som inte kan åka ifrån ikea utan att ha ätit köttbullar :)

Igår var det en sån där skön söndag, åkte hem ganska tidigt från Borås så vi var hemma redan vid ett och då la vi oss i soffan och kollade på Mamma Mia. Såg filmen på bio och tyckte den var jättebra. Det här var inte sista gången jag såg filmen, blir så glad av att se den, riktig feelgood-film!!!

Inga kommentarer: