onsdag 17 december 2008

Hur svårt ska det vara...

Hur svårt ska det vara att få hjälp??? Pratade med Försäkringskassan i måndags angående fredagens besök i Göteborg och förhörde mig lite om både det ena och andra. Det som jag har kommit fram till efter att ha funderat hela helgen och efter samtalet med F-kassan är att jag måste få träffa en vettig läkare. Jag måste få hjälp med att få en rehabiliteringsplan med datum för när det är tänkt att jag ska gå upp i tid och när jag beräknas kunna vara tillbaka fullt ut. Och naturligtvis ett "riktigt" sjukintyg som är skrivet på det sätt som krävs av Försäkringskassan. Mina 180 första dagar enligt de nya reglerna är slut 1:e januari, för att få möjlighet till ytterligare 180 dagar så måste det finnas en plan och prognos om att jag efter dem dagarna ska vara tillbaka fullt. Min nuvarande Vårdcentral får jag ingen hjälp på, så jag har idag ringt till en annan vårdcentral som är privat här i stan som har bra rykte om sig. Jag har vänner som går där och dem får alltid bra hjälp. Svaret jag får när jag ringer är att det är fullt, är jag inte tecknad där sen innan så får jag inte komma. Okej... Då var den dörren också stängd. Frågade hur jag kunde teckna mig eller ställa mig i någon kö, men det fanns inga möjligheter... FULLT! Vad gör ja nu??? Börjar få lite smått panik, dagarna går och jag vet inte hur jag ska gå vidare snart, men något måste ju hända...

Inga kommentarer: