lördag 27 december 2008

IKEA...



Funderade ett tag på om det verkligen var meningen att jag skulle åka med mina fd grannar till IKEA idag, först skulle vi tanka och då var bensinpumparna trasiga så vi fick åka till nästa mack och även där strulade det på första pumpen, men tillslut så fick vi vår bensin och började åka. Då händer det som bara inte händer. Min granne upptäcker att dörren inte är riktigt stängd och öppnar och då lossnar handtaget på insidan... Det finns liksom inte på en bil som bara är 3-4 år gammal... Sen får vi stenskott... och det första jag ser när vi kommer in på Ikea är tomma bygglokaler... De håller på att bygger om... Kanske inte behövde vara så orolig för att jag skulle hitta en massa trevliga rea-fynd...

Hmmm... det slutade i alla fall med att jag åkte ifrån Ikea 369 kr fattigare efter att ha köpt servetter, ljus, ett par plädar, galgar, några glasskålar och lite annat småplock. Passade på att köpa presentpapper och snöre billigt. Varje rulle med snöre kostade bara 1 kr/st!! När jag väl kommer hem och ska gå upp för trappan så spricker hela påsen och allt ramlar ut och mina glasskålar går i tusen bitar... Vissa saker är tydligen inte alltid meningen... Men det kunde varit betydligt värre och vi fick oss ett gott skratt där i bilen när handtaget lossnade...



Att det är populärt mer ljuskronor i olika modeller är ju ingen nyhet, hittade de här på Ikea för 399 kr resp 699 kr. Om jag hade haft plats hemma hade nog den lilla fått följa med hem...

Inga kommentarer: