fredag 19 december 2008

Nytt sjukintyg...

Har kommit hem från läkaren nu och det gick väl okej. Var inte inne speciellt länge, fick kort berätta om varför jag var där och hur jag mådde. Det kändes som om han förstod hur situationen var och trodde mig, brukar ju ständigt få strida och nästa skrika ut att "fatta jag mår inte bra..." Problemet som läkaren sa är att sätta mina symptom på ett sjukintyg, när det inte finns någon riktig diagnos, fastän jag är så trött som jag är så är det svårt att skriva så att Försäkringskassan godkänner det. Fick i alla fall förlängt sjukskrivningen en månad till siste januari. Har ju försökt att få till en allergiutredning som Försäkringskassan kräver och nu togs det i någon typ av prov på det och så skulle dem kolla sköldkörteln. Fick lämna tre rör med blod. Frågan är hur Försäkringskassan ser på sjukintyget, jag är väldigt tveksam till att det går igenom när jag läser det, men jag får skicka in det så får vi se vad domen blir. Har fortfarande inte fått något utlåtande från Arbetsmedicin i Göteborg, hade hoppats på att få det innan helgen. Det har ju också betydelse för fortsättningen. Undrar hur det kommer sluta...

Inga kommentarer: