torsdag 25 december 2008

Juldagen...

Sitter nu vid köksbordet och dricker lite vin tillsammans med svärmor samtidigt som min älskling lagar mat. Vaknade första gången imorse av att min älskling gick upp kl 06.00 för att åka till jobbet... Lite tråkigt när det är juldagen, men måste man så måste man... Somnade sen om gott, men vaknade när pappa kom vid nio och glatt talade om att det var frukost... Jag som sov så gott... Frukost blev det och efter det en skön promenad med svärmor i solskenet. Vilket underbart väder det varit idag... Tråkigt att det inte blev en vit jul, men idag så var det i alla fall lite frost ute, bättre än inget! Efter det var det dags för lunch, fick lutfisk som vanligt och i år var den verkligen jättegod! Tack mamma för all god julmat...


Som jag berättade igår så vann vi pepparkakshustävlingen, och så här blev vår herrgård som vi byggde...


Vet inte hur det går till, men varje år så säger vi att vi inte ska köpa så mycket julklappar, men ändå så blir det varje år fullt med paket under granen... Fick som jag berättade om igår en ny dator av min älskling, fick också ett besök på Asia-Spa i Varberg, så skönt det ska bli... Fick även pengar, presentkort på Torp och på Ticket och naturligtvis en porslinstomte. Vi har haft som tradition att jag och min bror varje år har fått en porslinstomte av våra föräldrar som vi skrivit årtalet under. Det är riktigt kul då jag nu har 30 tomtar. Så här ser årets nisse ut...


Sitter och tänker på min farfar som inte fick vara med oss i år, saknar honom, men min underbara farmor var hos oss i går. Hon är snart 90 år men är med och spelar spel och får oss alla att skratta. Nu blir det en skön kväll i med bl a Bonde söker fru. Önskar er alla en god fortsättning!!

Inga kommentarer: