söndag 7 december 2008

Julpyssel i helgen...



Helgen blev inte riktigt som vi tänkt oss, tyvärr så fick min älskling hoppa in o jobba igår så våra helgplaner sprack, men igår kväll så hann vi med att göra julgodis och ritning till vårt pepparkakshus. Eller snarare jag gjorde godis och min käre pojke lekte arkitekt och plockade fram gamla mattekunskaper om pytagoras sats för att få rätt höjd och längd på sin fina ritning. Vad tror ni om det här...

Fick sms från min bror för en stund sedan på deras pepparskakshus som dem håller på att bygga och det såg jättefint och STORT ut... Kommer definitivt inte bli helt enkelt att vinna vår tävling...

Idag har vi varit ute på Torp och handlat julklappar och sett på Sonja Aldén, Shirley Clamp och Sanna Nielsen, tycker dem sjunger grymt bra, deras röster passar så bra ihop. Dem signerade sin nya julskiva och sjöng några låtar. När vi kom hem så bakade jag lussekatter och pepparkakor och dem blev riktigt goda...



Nu är det soffan och film som gäller...

Inga kommentarer: