lördag 13 december 2008

Fredagkväll...




Efter att ha sovit nästan hela vägen hem från Göteborg i bilen så kände vi att vi var tvungna att försöka göra något som skingrade tankarna, framför allt jag behövde något annat att tänka på, så vi började baka vårt pepparkakshus. Alla delar är nu klara, så idag ska vi bygga ihop det... Ska bli spännande att se om det blir så bra som vi hoppas!! Vi ska vinna tävlingen, det värsta är att jag vet att min käre bror och hans tjej också ska vinna... Vi får se på julafton vem vinner!



Vi köpte färsk torsk och tilllagade den i ugnen igår och så gott det blev. Fisken la vi en ungsform och kryddade med salt och peppar, färsk dill, citronsaft, lite olja och vitt vin. Den fick sen stå i ugnen i 10-15 min och till det åt vi små delikatesspotatisar, sparris och hollandaisesås. Vi drack ett franskt vitt vin som hette Les fumées blanches från 2007. Riktigt gott vin och det passade utmärkt till maten.

GRATTIS!!! Till Kevin som vann Idol-finalen igår. Tycker han har varit jätteduktig hela säsongen och är helt klart en värdig vinnare. Han verkar vara så ödmjuk som person och så duktig han är på att prata svenska för att bara ha varit här i ett år exakt igår. Tycker Alice är jätteduktig också så för min del spelade det ingen roll vem av dem som vann.

Inga kommentarer: