måndag 15 december 2008

Gamla tv-serier...



Nu är jag hemma igen efter 2 timmar på jobbet. Mår lite bättre idag, men långt ifrån bra... Kunde inte somna igår då jag var så tät i näsan så jag började fundera på gamla tv-serier... Fråga mig inte varför, men något var jag ju tvungen att låta tankarna sväva iväg på... Ebba & Didrik t ex var ju jättebra, vem minns inte hur 9-åriga Ebba slets mellan kärleken till Philip och Mårten och hur Johan Widerberg i rollen som Didrik blir förälskad i Yrla... Dårfinkar och Dönickar som handlade om Simone som flyttade till en ny stad med sin mamma och hennes knasiga pojkvän och i ren protest klippte av sig sitt röda och blev tagen för att vara en pojke när hon kom till skolan och fröken kallade henne Simon... Bullen med Martin Timell och Cissi Elvin, brevfilmerna och Klassliv... För att inte tala om Varuhuset, Goda Grannar, Solstollarna, Storstad och Det var då...

Inga kommentarer: