måndag 31 januari 2011

Rådjur i trädgården och en sambo i Sydafrika...



Gårdagens soliga väder gjorde att snön smälte ännu lite mera och där solen legat på under dagarna är det nu barmark vilket säkert uppskattas av djuren ute i naturen som inte kan ha haft det enkelt att hitta mat den här vintern...



Igår när jag kom hem ifrån grillningen stod det ett råddjur på baksidan av vårt hus och mumsade på gräset där snön smält...

Vet att rådjuren inte är önskade i allas trädgårdar då de äter upp rosenbuskar och andra växter, men visst är de fina att titta på?!!

Ännu en ny vecka är här och tänk att vi imorgon går in i februari och lämnar mörka januari bakom oss. Gårdagens härligt soliga väder som lockade fram vårkänslor har idag förbytts mot höstrusk här på Västkusten, det har både regnat och blåst isvindar och jag önskar att jag i skrivande stund också satt på ett plan på väg till värmen i Sydafrika tillsammans sambon. Han åkte här hemifrån vid halv sex imorse och efter en inledande konferansdag i Stockholm flyger han i kväll via Frankurt vidare till Kapstaden i Sydafrika och är hemma först på fredag igen. Hoppas så klart han får sköna dagar och möjlighet till att både njuta av värmen och att uppleva landets sevärdheter.
För min del har det varit jobb som vanligt idag och förutom ett besök på vårdcentralen för min B12 spruta så har jag inte gjort så mycket mer än vilat efter jobbet. Jag känner mig fortfarande tröttare än vanligt efter vinterkräksjukan och har efter den haft problem med min magkatarr så ikväll blir det snäll mat mot magen och Familjen Annorlunda och Spårlöst på tv:n innan jag kryper i säng.
Hoppas ni alla haft en bra start på veckan!!
Kramar Bella ♥

6 kommentarer:

Christin sa...

Vilka vackra bilder! :) Råddjur är så söta! Du får ha en trevlig måndagskväll! Kram

Zandra sa...

Åå vad jag är avvis på din sambo, en resa till varma sydafrika hade verkligen inte varit helt fel nu :-)
Sjalen har jag redan invigt lite här hemma och jag tror de kan bli en favvorit, mitt första leopardmönstra plagg någonsin hihi.

Jodå morgondagen kommer säkert gå bra, de är bara hjärnspökerna som ställer till de... Men jag vet att jag har dem finaste kollegorna som vill mitt bästa så de här ska gå bra...
Tack söta du.
Hoppas du får en piggare dag imorn.
Kramar

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
Tråkigt att du inte kan vara med i Sydafrika, förstår att du är avis.
Här har vi gott om rådjur och det är inte så kul när de äter upp allt....
Önskar dig en fin vecka, och hoppas att dina krafter snart är tillbaka igen.
Ta hand om dig!
Kram Lotta

millandante sa...

Hej vännen!! Tänk att han är på väg till VÄRMEN!!! Men vi är väl inte avundsjuka? Vi har ju isbana utanför huset, det är bara att snöra på sig skridskorna! He...

Tråkigt att du är trött även om jag tror att det kan ta en tid efter sjukdom innan kroppen är i balans, där av säkert också olustkänslan...
Längesedan jag var på Emaus!
STOR KRAM!!!

A House With A View sa...

Haha vilken rolig rubrik på ditt inlägg!! Ja, olika falla ödes lott :)) Visst är de fina att se på, vi har några som spatserar på vår tomt också.

Nattizkramiz aka

Maria - Villa Krutbruket sa...

Vad dom är fina, rådjuren!!

Hoppas du får en härlig dag! Kramar Maria