tisdag 1 februari 2011

1:a februari...

Pärlhyacinter är väl ett vårtecken så gott som något och nu är det grön vecka på IKEA och det går att köpa just pärlhyacinter för 19 kr/st och andra lökväxter för 25kr/st...


I IKEA:s sortiment finns många varor där bara fantasin sätter stopp för användningsområdena och den här svarta diskbaljan för 19 kr kan man ju använda till både det ena och andra, t ex till förvaring av lökväxter... (Bilder lånade från Livet Hemma)

God Morgon!

Välkomnar februari månad denna tisdagsmorgon som vädermässigt bjuder på mulet väder och regn, vill tro att solen kan leta sig igenom den tjocka molnbanken framåt lunchtid, men det ser inte så troligt ut idag. Det som slagit mig senaste dagarna är att det nu märks att det blivit ljusare framför allt på morgonen, när jag sitter i bilen på väg till jobbet är det inte längre mörkt ute och det känns skönt att veta att dygnets ljusa timmar nu bara kommer bli fler och fler de närmsta månaderna.

Nu ska jag bege mig till jobbet för veckans andra arbetsdag och invänta samtal från sambon som ska landa i Sydafrika vid tio-tiden nu på förmiddagen.

Kramar Bella ♥

10 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Å vad spännande för din sambo! Visst är det härligt med ljuset, I love it!♥

Kram och ha en go dag=)
Adela

Miruschka sa...

Här är det också mulet och grått, men gudskelov inte speciellt kallt.

Vilken upplevelse för din sambo, synd bara att inte respektive fick åka med;)

Ha det bäst!
Kram♥

Helenas loggbok sa...

Hej Bella!
Lyckost din sambo som ska på så häftig resa. Hoppas han hinner njuta och inte bara konferera!

Jag köpte hyacinter för 2 euro stycket på IKEA i Arlon i helgen. Här har de börjat sälja påskliljor direkt efter jul. Just påskliljor kan väl få vänta lite till och närmare påsk tycker jag, men alla de andra lökväxterna är ju så fina och verkligen vår för mig.

Sköt om dig vännen!
Kram
Helena

Huset vid ån sa...

Hej Bella!
Vilken vacker header du har med magnolian, har du haft den förut?
Jag kanske har missat den..Fniss!

Visst är det härligt med lökväxter och att vi får mera ljus på dagarna! Jag har precis hallkat runt med vovven på isgatorna här hemma, höll nästan på att slå ihjäl mig....

Hoppas att du får en bra dag på jobbet!

Kraaaam Therese

homebylina sa...

SÅ härligt med pärlhyacinter, känns att vi går mot våren :o) Fy för vinterkräksjukan :o( Skönt att du mår bättre nu! Sydafrika, måste vara en otrolig upplevelse för din sambo! Nu får du passa på och göra sånt som bara du gillar, läsa massa böcker och blogga :o) Ta hand om dig! Kram Lina

Signe 1 sa...

iiinget avis på din sambo alls vännen;-))

ja, usch idag har vi riktigt ruggigt väder här i öret - fyyy! men snart är det ju vår, längtar!!:-)

kraam♥

Marie sa...

Hoppas det gick bra på jobbet i dag och att du fått ditt samtal från Sydafrika!!

Jag håller med dig om att det märks tydligt nu att det blivit ljusare både på mornarna och eftermiddagarna och det är såå skönt! Nu vill jag ha VÅR!!

Kram Marie

A House With A View sa...

Hääärliga växter!! Ger sååå våriga känslor!! Visst är det härligt att det börjar bli lite ljusare!! Snart är det VÅR :))

Kraaaaaaaaaaam aka

Susanne sa...

Visst är det härligt med alla dessa vårlökar, piggar verkligen upp en dag som denna då det är riktigt grått och trist.
Härligt besök du fick i trädgården, riktigt söta och fina dessa djur :)

Kramen

Cicci sa...

Jag köpte pärlhyacinter i blomsterhandeln igår för 45 kr/st. Det är ganska stor skillnad mot Ikeas 19 kr... Önskar återigen att jag hade ett IKEA-varuhus i samma stad.

Hoppas att sambo din har det bra på sin resa.

Kramar