torsdag 6 januari 2011

Vyssan lull och mera snöskottning...

































Nu var det ett bra tag sedan jag lämnade ett boktips här på bloggen då det har varit dåligt med bokläsning senaste tiden, men igår sträckläste jag Vyssan lull som är den tredje boken i Hammarbyserien och handlar om skuld, och hur den påverkar människor även efter att de är borta. Carin Gerhardsson skriver på ett sådant sätt att man har svårt att lägga ifrån sig boken, historien är intressant och har många trådar som ska bindas samman, författaren lyckas riktigt bra och jag rekommenderar absolut boken och väntar redan på fortsättningen...

Snö, snö och ännu lite mera snö, den här vintern kommer i alla fall jag att minnas som vintern då vädergudarna hade ett extra gott öga till min käre sambo. När dubbelgarage och maskinhallstak behövdes skottas innan jul så var det passande nog mitt i värsta julruschen för sambon som jobbar inom handels och nu när det återigen faller vita flingor från ovan efter en vecka utan något snöfall och det behöver skottas dagligen ja då går han och blir genomförkyld, inte för att jag egentligen har något emot att vistas ute och få frisk luft och gratismotion samtidigt tack vare snöskottning så hade sambons betydligt starkare och normalt sett friskare kropp än min mer än gärna fått hjälpa till med skottningen för nu har jag ont i min kropp och behöver få vila imorgon. I sådana här lägen blir jag så frustrerad över att jag inte är frisk, att jag lever med min ständiga värk och trötthet, för jag är som person inte den som är rädd för att arbeta med kroppen och få lite skit under naglarna, men som mitt liv ser ut just nu så är mina krafter begränsade. Nu ska jag inte beklaga mig mer och så lämnar vi ämnet snöskottning för den här gången och förhoppningsvis för resten av den här vintern!

Fick en kopp med varm choklad av sambon när jag kom in efter skottningen och så satte jag mig framför den tända brasan inne i vardagsrummet och läste slutet i Vyssan Lull som jag varmt kan rekommenderar för den som liksom jag gillar svenska deckare. Så här står det att läsa på baksidan av boken.

Nu blir det Göta Kanal 3 på tv :n, kanske inte den bästa filmen, men den här gången tänkte jag försöka hålla mig vaken hela filmen, när vi hyrde den tidigare i år så somnade jag så jag missade sista halvtimmen och slutet. En trevlig kväll önskar jag Er och på återseende imorgon!

Kramar Bella ♥

10 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Mmm något för mig. Läser Pagininikontraktet just nu. Göta kanal ser den också, sååå dålig så man blir ledsen. Jag har varit i Sydafrika för 2 år sedan, jättefint men det var ganska kallt när jag var där men den dagen vi åkte hem blev det smällvarmt hihi. Stora kramen A

Miruschka sa...

Jag väntar också på en fortsättning, för den serien är en av de bästa jag läst!
Det verkar vara samma (o)väder över hela Sverige, hoppas det har lugnat ner sig till i morgon!
Kram♥

A Cup Of Emilia sa...

Sv: tack så mycket :) hehe.. ibland vet man inte var man ska ha händerna när man ska fotograferad så jag sitter på mina :) Verkar vara en spännande bok du läser :) Kramar

Lilla Vrån sa...

Tack för boktipset....jag har nu några böcker att läsa, men det är alltid kul att få nya tips:)
Jag håller med dig om snön....nu räcker det!!!
Hos oss i norr blir den ju dessutom kvar framåt april maj...Nu ser jag snart inte ut genom vårt köksfönster.
Ha en bra kväll!!
kramar//Carina

Annies Blå sa...

Det låter som en spännande bok. Sen när vårt husbygge är färdigt och man åter har tid att krypa upp i soffan med en bra bok så ska jag absolut minnas Vyssan Lull!
Jag håller tummarna för att ni inte får mer snö nu så du får vila, och att du ska klara dig undan dunderförkylningen!
Kram/Annie

Unknown sa...

Tack för boktipset vännen, är de första två böckerna också bra?

Även om du inte alltid är så stark som du önskar rent fysiskt så är du en jäkligt stark tjej i hjärta och hjärna, glöm INTE det!!!

KRAMAR

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Här är det jag som sluppit och skotta, maken var INTE glad åt all snö. Börjar bli väldigt höga kanter, förstår att du blev rejält trött. Tack för boktipset också.
Varm kram
AnnaMaria

Emma sa...

Tjena tjejen!

Sist vi stod i kön på Willys så smygläste jag bakom just den boken! Blev suge på att läsa den så när du nu säger att den är bra dessutom så får de bli ett köp : - )

Snällt av sambon din att göra varm choklad till dig när du varit så duktig på att skotta! Vi får verkligen hoppas att snön gillar läget nu & stannar uppe i himlen ; - ) Behövs ju inte mer här nere på jorden enligt mig!

Lite tråkigt att ni inte kom iväg till Asian SPA men man kan aldrig veta med sjukdomar! O ni får mysa hemma istället med en massa god mat & bra böcker : - )Chansen kommer ju fler gånger!

Kramar i tusen till fina dig!
O mysig helg på er : - )

A House With A View sa...

Tack för boktipset, verkar superspännande!! Jag går en utbildning nu parallellt med arbetet så tyvärr går all tid till facklitteratur, men till sommaren så...

Önskar dig en fin dag!

Kraaaaaaaaaaaaaam aka

Snöskottning sa...

Ja det har verkligen varit extremt mycket snöskottning nu i vinter..