söndag 2 januari 2011

Vita tulpaner och roliga lappar...

































Vi fick fina vita tulpaner av några av gästerna på nyår så det nya årets första tulpanbukett kom på plats här hemma tidigare än väntat och får ses som det första tecknet på att vi nu för varje dag som går närmar oss den efterlängtade våren allt mer, TACK!!

Förutom fina chokladkartonger på nyår fick vi även den här roliga boken av familjen T, David Batras "Den som inte tar bort luddet ska dö" som är fylld av roliga, dropliga, elaka och helt galna små brev och lappar som oftast arga männsikor skrivit till folk i sin omgivning, riktigt rolig läsning!!

Det nya årets andra dag har varit skön och avkopplande, dagen började med en lång sovmorgon som följdes av en promenad längs med stadens strandpromenad tillsammans med vännen S, så skönt att kunna promenera i det vackra vinterlandskapet när temperaturen nu äntligen letat sig ner under 5 minusgrader och solen kikar fram. Efter lunch följde jag med sambon ner till köpcentrat då han skulle arbeta ett par timmar och passade på att kika runt på rean. Hittade inget som jag ens funderade på att köpa utan väntar nu på att de första vårkläderna ska landa i butikerna. Efter en redan lång vinter då snön och kylan kom redan i november så är min längtan efter värme och tunna vårkläder större än vanligt redan nu i januari.

Hoppas ni alla haft en riktigt trevlig start på det nya året och att ni får en mysig söndagkväll!

Kramar Bella ♥

9 kommentarer:

Cicci sa...

Trevlig fortsättning på det nya året, Bella!

Åhh, det är så fint med tulpaner! Jag har också en vit bukett ståendes på köksbordet. Köpte ett knippe efter att du skrivit i en kommentar att du längtade efter våren och tulpaner.

Kramar

LOTTAS HOME sa...

Hej och God fortsättning!
Visst är det härligt att tulpanerna finns nu när man längtar efter vår & värme, de inger ju iallafall ett visst hopp.
Önskar dig en mysig kväll och en fin start på veckan imorgon.
Kram Lotta

Uh-huh-me.com - Nettan sa...

Ja, det är verkligen skönt när det inte är fööör kallt. För min del får det gärna bli vår nu :D

Hoppas att du får en bra första vecka på det nya året. Ta hand om dig!

Fröken Fräken sa...

Den boken har jag också läst, och kiknat av skratt av! Härligt med en tulpanbukett. Jag hoppas verkligen att solen raskar på och att det blir ljusare snart. Det ska visst bli tre minuter ljusare per dag häruppe just nu, men det känns ju inte precis nog... ;-D

camilla sa...

God fortsättning!
Här hemma har jag plockat bort alla röda nyanser och bytt ut mot lite rosa. Vill också ha vår nu :)
Idag var det riktigt promenadväder, så skönt att gå mot ljusare och varmare tider!

Kram Camilla

A Cup Of Emilia sa...

Tulpaner är så underbara :) Och den boken är rolig! :) Kramar från Emilia

Helenas loggbok sa...

God fortsättning på det nya året, Bella!

Ja, nu längtar an verkligen efter våren med lite sol och värme. Vi flck lite föraning på det igår när vi hade solsken och lite varmare här. Det är så skönt att ha den härliga årstiden framför sig.

Stor kram till dig och tack för dina fina kommentarer hos mig!
/Helena

Signe 1 sa...

hello rara bella!! vilka bedårande tulpaner, jag ääälskar dom blommorna!! så våriga och fräscha:-) idag ska julen ut här hemma, in med våren!!:-)

stor kram till dig!

MIN LYCKA ♥ sa...

Hej goa du!
Fina tulpaner, det är snyggt nu när (nästan) alla julsaker börjar hitta tillbaka till lådan i förrådet.

SydAfrika låter underbart, hade jag gärna åka till, synd att inte sambo/fru kunde åka med. Ni får boka om er spa resa;)

Jag tittade på ett kort du tagit på vägen (gissar utanför ert hus) och jag har känslan av att vi var på väg att titta på det för kanske en 3-4 år sen...Hmm..världen är ju oftast allt bra liten när man väl inser, vem vet kanske är det så. Jag minns en tegelvägg eller något liknande i huset..

Greengate har underbart fina saker!

God Fortsättning på det nya året, hoppas det bjuder på mycket nytt!

KRAM,Marika