fredag 7 januari 2011

Första vårplagget...

Julen är nu bortstädad och första vårplagget inhandlat, en blåvit randig klänning från HM fick följa med hem efter min spontana shoppingrunda tidigare idag denna första fredag i januari 2011...

Ännu en ledig dag har snart passerat och jag känner att ledigheten är så välbehövlig. Efter en lugn morgon tog jag efter lunch en promenad i det fina vintervädret som idag bjöd på sol och ett par plusgrader här på Västkusten. Julen är nu bortplockad och jag fick oväntad hjälp av en rastlös sambo som efter snart fyra dagar i sjuksängen håller på att "dö" av tristess och t o m nappade på erbjudandet att hjälpa till att plocka undan tomtar och adventsljusstakar, tackar för det! Tänk att det är lika mysigt varje år när man plockar fram alla julsaker i december, men samtidigt så skönt när det väl är borta i början på januari.

Skulle åka ner till köpcentrat för att handla lite till kvällens middag och det slutade med en spontan shoppingrunda i det nästan tomma köpcentrat, en skiva och första vårplagget, en blåvit randig klänning från HM fick följa med hem. Rea-ställen i butikerna dominerar fortfarande, men en del vårplagg i ljusa färger och tunna tyger är framplockade och lockar mig mer än tjocka tröjor och andra vinterplagg till halva priset.

Klassiska fredagsmaten tacos har serverats här hemma ikväll och självklart ser vi på premiären av Let´s Dance, ett av mina favoritprogram som efter en spontan kommentarer från Andreas Weise även roade sambon!

Önskar Er en fortsatt mysig fredagkväll och en trevlig helg!

Kramar Bella ♥

4 kommentarer:

Nilla Q sa...

Hej Bella!

Vad härligt med första vårplagget! det känns sååå skönt att vi är på väg åt rätt håll nu (enligt mitt sätt att se det i alla fall!)

Tittade också på Let´s dance, men missade precis Andreas kommentar. Vad sa han egentligen!?

kram Pernilla

MIN LYCKA ♥ sa...

Andreas W gjorde hela kvällen;)

Skönt med vårkläder, det behöver man i januari efter allt julstök!

KRAM

Uh-huh-me.com - Nettan sa...

Shoppade också vårkläder igår. Hihi. Det är så mycket roligare än att handla ännu fler koftor.

Nu är julen bortstädad även här, så skönt!

Ha en fortsatt toppenhelg!

Kram!

Julia sa...

Hej fina Bella!

Ja visst är det skönt att få bort alla julsaker. Tog faktiskt bort allt här hemma riktigt tidigt år.

Åh så fin klänning, älskar randigt och har faktiskt redan shoppat en hel del i randigt till den kommande våren!

Önskar dig en fortsatt trevlig helg!
KRAMAR Julia