onsdag 26 januari 2011

Kolsyrat eller inte...


Visst är den här bilden från Greengate helt underbar, så somrig att man längtar sig tokig till de varmare årstiderna vi har framför oss, att kvicksilvret i termometern under kvällen rasat ner till -14 grader ingen är inget vi kan göra något åt, men jag tycker inte om det...

Efter en vecka hemma i sjuksängen har man på tok för mycket tid över för att tänka på oviktiga och egentligen helt ointressanta saker, kom på mig själv med att fundera över hur många fler vuxna det är än jag som inte är så förtjust i kolsyrade drycker?? Okej, då har man för lite att tänka på och skulle må bra av en arbetsdag. Har mått betydligt bättre under eftermiddagen och illamående är inte alls lika påtagligt längre så nu tror jag stenhårt på att det blir arbete för mig imorgon och så hoppas jag att vi kan stänga ämnet vinterkräksjuka här på bloggen. Det har ju inte direkt varit någon variation på innehållet i inläggen senaste dagarna...

Nu ska jag krypa i säng och läsa några sidor innan jag hoppas på att få somna gott!

Kramar Bella ♥

4 kommentarer:

A House With A View sa...

Ooops, råkade svara i ditt tidigare inlägg, hihi.

Kram aka

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Hoppas du är helt återställd nu, det var en riktig pärs du fick. Och vilken fin bild, såna här kalla dagar längtar man jättemycket efter vår och värme. Jag väljer faktiskt utan kolsyra oftast, jag gillar vanligt vatten.
Ha en fin dag
Kramar
AnnaMaria

Helenas loggbok sa...

Hej!
Hoppas du är piggare idag och kan komma iväg till jobbet! Håller tummarna för det!

Här i Luxemburg finns inte mycket kolsyrat vatten med smak, bara med citronsmak med smaken av diskmedel. Ingen hit!

När vi är i Sverige passar vi på att dricka Ramlösa eller Loka med typ päronsmak eller någon annan smak. Det känns lyx då.

Här i Luxemburg har vi så mycket kalk i vattnet så man ska helst filtrera det innan man dricker det för kroppens skull. Jag är dålig på det och dricker ofta direkt ur kranen då det smakar väldigt gott. Orkar inte heller köpa dricksvatten på flaska som många gör. Det blir ett evigt kånkande på flaskor från affären.

Ta hand om dig och ha en bra dag!
STor kram
Helena

Emma sa...

Hallosan gumman!

Hur mår du idag?
Stackars dig som åkte på den där vidriga sjukan! : - ( Usch det tar minsann ett par dagar innan man är helt återställd!

Jag gillar kolsyrade drycker men när jag är sjuk dricker jag helst utan för annars blir de lätt att de kommer upp igen ; - )

Har ni bokat någon ny SPAvistelse du & sambon din?

Största Kramen till dig!