måndag 10 januari 2011

H&M + Elin Kling och nytt från Din Sko...

































H&M har haft flera internationella samarbeten de senaste åren där stora designers skapat kollektioner för vår svenska modejätte. Nu är det dags för H&M att för första gången lansera en kollektion i samarbete med en modebloggerska. Elin Kling har tagit fram en kollektion med nio plagg som beskrivs som ljus, modern och minimalistisk med bohemiska influenser. Bland plaggen märks en tvättad läderjacka, ett antal klänningar, ett par vida byxor och metallsmycken. Kollektionen lanseras i Sverige den 3 februari och kommer att säljas i tio butiker i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. 10 % av försäljningspriset skänks till UNICEF.


Ännu är det lite för tidigt för ballerinaskor och gladiatorsandaler då snön trots senaste dygnens plusgrader och regn ännu ligger kvar på marken och almanackan visar på den 10 januari, men lite godbitar från Din Sko:s vårkollektion kanske kan pigga upp i januarimörkret?!

Så var vardagen tillbaka och veckans första arbetsdag är avklarad, min arbetsplats har utökats med ytterligare en kollega som gjorde sin första dag denna måndag och det är alltid trevligt med nya bekantskaper. Stannade till på vårdcentralen efter jobbet för att få min B 12 spruta som jag hoppas hjälper mig att få lite mera krafter för energin är oroväckande låg för tillfället och väderomslaget har gjort att kroppen värker mer än vanligt. Hade aldrig kunnat tro att jag skulle leva ett liv där min kropp reagerar med ömmande smärta när det blir väderomslag. Att värme är det bästa för en kropp med värk är välbekant och jag har aldrig mått så bra som när vi var i Thailand för ett år sedan, men lite förvånand är jag över att jag mådde bättre när det var 20 minusgrader, torr luft och ingen blåst ute jämfört med det väder vi har nu...

Hoppas ni haft en bra start på veckan och att det inte kändes allt för jobbigt att stiga upp imorse när väckarklockan ringde. Nu blir det kvällens Spårlöst på fyran som avslutning på kvällen för min del och känner jag mig själv rätt så kommer det säkert en lite tår i slutet av programmet...

Kramar Bella ♥

6 kommentarer:

Mia ☆ sa...

Åååh, längtar till vår och sommar då jag kommer i vanliga kläder igen och man kan köpa en massa nytt, fräscht!

Jobbigt att vädret påverkar så mycket =( Det är likadant för några i min släkt som har reumatism, riktigt jobbigt med "blöt" kyla och nollgradigt och bättre när det är riktigt kallt (eller allra helst varmt). Hoppas att orken ökar och smärtor minskar =)

Kram på dig!

Cathrin sa...

Lite förnyelse i garderoben är ett bra tips för att försöka få lite ny energi inför det nya året. Måste bara städa ut allt gammalt först... :)

Roligt att du hittade till mig, jag återkommer till dig!

Ha en fin tisdag och hoppas energin får en lite påfyllning!
Kram
Cathrin

Pisan sa...

Det är fukten som gör värken värre. Åker man till ett land med rejält fuktig värme mår man inte bättre. Torr värme skall det vara. Jag får också B12 och har fått så i 1,5 år nu och det har gjort underverk med min förlamande trötthet jag hade. Började med vanlig B12, Behepan, men den funkade inte så bra efter ett tag och nu får jag Mekobalamin och den är kanon! Ha en fin tisdag! ♥

Helenas loggbok sa...

Ja torr värme och torr kyla ska det vara, inte fuktigt. Du hade INTE mått bra i det landet jag bor i. Här är rått, fuktigt och kyligt ofta. Min mamma har under alla år gillat när det är rejält varm, som vid Medelhavet på sommaren, men även kyla. Hon har allitd kyla på sina ömma leder, inte värme.

Hoppas du blir piggare av sprutan!
Stora kramar
Helena

Nyanser av vitt sa...

Hej Bella
Jag har köpt ett par superfina kilklacksskor/stövletter i ljus mocka. Ser fram emot att få använda dem :O)
kram Agneta

Unknown sa...

Just pågår flera tävlingar på min blogg så passa på att anmäla dig och ha chansen att vinna fina priser:)