onsdag 12 januari 2011

34 000 mil and still going strong...


Onsdagskvällen har tillbringats i verkstaden uppe på pappas jobb, för som vanligt efter att jag besiktigat min bil så behövde den lite omsorg och vård av pappa och sambon. I år var det rost vid fästet av dragkroken under bilen som behövde repareras med hjälp av lite svetsning. Vi har haft kvar min gamla bil som andra bil och den har nu gått över 34 000 mil och i flera år har jag sagt att den får rulla så länge den rullar och med lite hjälp då och då av pappa och sambon med enklare reparationer så har den hållt ihop och jag håller en tumme för att den fortsätter att göra så ett tag till för billigare bil kommer jag aldrig att äga. Det är knappt att jag vågar skriva detta för då kommer väl bilen att rasa inom kort... Jag, vidskeplig, jajemän...

Nu blir det en kort stund i soffan innan det är dags att sova för min del!

Kramar Bella ♥

6 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Jag åker också runt i vår andra-bil, är jublande glad varje gång jag klarar besiktning. Jag fick också rost runt dragkroken, så den gjordes om till cykelställ.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

cecce sa...

Oj! 34000 mil bär respekt med sig:-) Är det en Volvo eller??:-)
Vilka fina foto du valt ut i inlägget nedan. Önskar också jag hade en systemkamera och en fotokurs står högt på önskelistan. Vet bara inte när jag ska få tid till det. Man vill ju helst inte vänta tills man blir pensionär innan man har tid för de saker man verkligen vill göra.

Hoppas du ha en fin liten torsdag och att massagen gjorde nytta!

Sköt om dej!
Kram

Monkan sa...

Gamla bilar är ju suveräna - på sitt vis då :)
imorgon ska jag besikta våran och det är lika pirrigt varje gång...
ha en fin dag
monika

Signe 1 sa...

härligt att den fortfarande rullar:-)) vi har en relativt ny volvo, och det har varit en hel del strul med den, har precis haft den på verkstaden för jag vet inte hur många ggr i ordningen, suck!! men men, det är ju bara att gilla läget...

hoppas allt är bra med dig!

ha en fin dag!

stora kramen s

Helenas loggbok sa...

Oj, 34 000 mil, vilken grand old lady! Hoppas den går ett tag till!

Här i Luxemburg klarar vi oss på en bil. I Sverige hade jag en egen liten som jag inte körde utanför 50-skyltarna med, för den var inte så stor.

Nu har vi en Audi Q5 som jag är jättenöjd med. Gillar att sitta lite högt. Falsk trygghet brukar det ju heta!

Ha det gott!
Kramar
Helena

Mia ☆ sa...

Vilken hjältebil! Håller tummarna för att den ska orka ett bra tag till =)

Jag såg ditt fina inlägg nedan, vackra bilder! Önskar att också att jag var duktig på att fota... hade inte alls varit dumt =)

Kram på dig!