lördag 8 januari 2011

Drömmer om en vårweekend i Paris...



With life quickly passing by, sometimes we need just a moment to dream about the future... (Bilder lånade från House of Versailles)

Sitter och drömmer mig bort till varmare breddgrader och minns den sköna känslan jag hade för ett år sedan då vi precis gjort oss hemmastadda på vårt hotellrum i Thailand på ön Koh Kho Khao och såg fram emot två veckors semester i paradiset med sol och värme. Nu blir det ingen resa till vita sandstränder och turkosa hav denna vinter, istället sitter jag och tänker på hur det skulle vara att möta våren i Paris och känner en längtan efter en weekend i den franska huvudstaden växa fram...

En mer oproduktiv dag än denna lördag tror jag man får leta efter, har verkligen inte gjort något mer vettigt än att tvätta en maskin, fast det kanske var det mest kloka och vettiga jag kunde göra, att helt enkelt vila för att få tillbaka krafterna så jag släpper det dåliga samvete och återkommer imorgon med nya tag och får förhoppningsvis en lite mer aktiv söndag innan det är dags att återvända till arbetet på måndag efter fem dagars skön ledighet. Vad har ni hittat på för något idag?

Vill avsluta med att önska Er alla en riktigt trevlig lördagkväll!!

Kramar Bella ♥

19 kommentarer:

mammaxtre sa...

Att möta våren i Paris låter som en god idé. Själv har jag aldrig varit där men ska väl dit någon gång tänker jag.

Ha en fin lördagskväll.

Uh-huh-me.com - Nettan sa...

Att möta våren i Paris är bland det mest fantastiska jag har gjort. Vi var där förra året till våren, helt enkelt magiskt! Paris är lika med magi så jag tycker att ni ska åka dit!

Ha en fortsatt härlig helg!

Stina sa...

Jaa, vad skönt det skulle vara om man kunde åka till värmen.:-) Stina

FruSofie sa...

Åh en weekend till paris hade ju inte varit helt fel, älskar den staden!!

Lena S sa...

Jag har också varit slö idag. Har tvättat 1 maskin och gått med pappersinsamlingen. Har en förkylning som inte vill ge sej.

Tar nya tag imorgon.

Kramis

Ann-LOuise sa...

Klart ni ska till Paris i vår! Man kan ju hitta superbilliga biljetter dit så tveka inte boka genast! Man behöver saker (resor) att se fram emot!

Jag och Beatrice åker ju till London i början av mars!! Ska bli kul och NY spanar jag alltid på...vill dit igen!
Storstäder är min nya grej, har legat i solstolar i många år nu!

KRAM och boka vet ja!

Ann-Louise sa...

Jo det är jag här ovan...ha, ha!

VÄSTKUST sa...

Hej på dig, tack för trevlig kommentar hos mig! Får känslan av att vi bor nära varandra ;)...Åk till Paris och möt våren det är underbart.
Marianne

VÄSTKUST sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
Visst är det underbart att drömma sig bort för en stund....
Att möta våren i Paris låter underbart. Jag skulle inte ha något emot en weekend i Alicante heller som vi hade förra våren, så skönt. Vi funderar på en resa till Sardinien i september.
Hoppas att du får en skön kväll!
Kram Lotta

millandante sa...

Någon gång ska jag möta våren i Paris jag också... så härligt det låter!!
Vilken resa sambon ska på, tur i oturen att han blev sjuk nu och inte senare. Synd med spavistelsen bara, men med tanke på att det är glashalt ute på vägarna nu så kanske det var meningen att ni skulle ta den resan lite senare!:)
Hoppas du är piggare imorgon vännen!
Stor kram:)

Emma sa...

Hellosan Gosan där! : - )

Det låter så underbart med en lovely weekend till romantikens huvudstad nr 1! Jag har själv aldrig varit där men hört att det ska vara så fint så!

Inte ska du ha dåligt samvete för att du tagit en dag med lugn & ro! Himla gott att få vila upp sig i sitt hem!

STOR KRAM & Sussa sött

Signe 1 sa...

vad härligt med paris om ni gör slag i saken vännen!! har aldrig varit där, men skulle gääärna åka dit med min love!:-)

ha en fin söndag och sussa gott!

kraam s

Mia sa...

Thailand - ååå längtar tbax!!!
Paris - låter underbart!!!

Hoppas du får möta våren i Paris!

Kram ♥

Christin sa...

Vad mysigt och vilka tjusiga bilder! Älskar rosa :) Ett sånt där Eiffeltorn köpte jag med mig hem (ett litet) när jag var där senast :)

alegni sa...

bella, det blev som jag misstänkte, d.v.s. att din bild på semlan väckte ett starkt behov hos mig. nu är bullarna snart slut, tack och lov ;)
trist att er spadag gick om intet, men nu har ni ju dagen framför er istället för bakom!
en vårhelg i paris låter inte helt fel. det tycker jag du ska satsa på!
kram
ingela

Anne-Lie sa...

Tack snälla Bella för din omtanke! Men det var tur att jag kom in, fick gjort en röntgen som jag borde ha gjort tidigare!
Låter underbart att möta våren i Paris! Ha en skön vecka!

Kram Anne-Lie

Susanne sa...

Underbara bilder, Paris skulle inte vara fel men tyvärr får jag inte med mannen dit :(
Thailand hade inte heller varit fel, så underbart att få ligga där på stranden med den varma solen och ett härligt bad i det underbara havet. När åker vi ;)

Hoppas du haft en skön helg
Kramen

cecce sa...

Vilka fina bilder!
Har faktiskt också funderat på att åka till Paris till våren! En dröm jag haft! Vi får väl se...Kanske det blir Italien först. Jag är så flygrädd bara:-) Ett problem jag har...

Hoppas du haft en fin söndag och att du känt dej lite piggare. Imorgon sparkar jag igång jobbet på allvar.

kramar!!