tisdag 18 januari 2011

Trevlig lunch och goda morotsmuffins...


Köpte med mig lunch och åkte till Å och lille A innan min bassängträning idag och fick en trevlig pratstund, bebismys och supergoda morotsmuffins till efterrätt...

För att se receptet större är det bara att klicka på bilden. Ett tips är att precis som Å gjort idag blanda creme frachie med florsocker och klicka på de färdiga muffinsen vid servering, supergott!!

Vardagslyx är det att få äta lunch tillsammans med en god vän, mysa med hennes lille pojk och dessutom få nybakade morotsmuffins till efterrätt. Enda nackdelen med lunchdejter är ju att tiden går på tok för fort och  jag hade mer än gärna stannat ett par timmar till idag, men bassängträningen väntade för min del och det är alltid lika skönt att kliva i det 34 gradiga vattnet och ännu bättre är det att jag nu börjar kunna rörelserna och får ut mer av passen, det märks i kroppen att jag börjar använda kroppens muskler på rätt sätt nu och det ger en liten kick.

Sambon har åkt till sin Mor i Borås nu på eftermiddagen så ikväll är jag ensam här hemma och som sällskap blir det Sveriges match mot Argentina i handbolls-VM, hoppas så klart på fjärde raka segern för de svenska herrarn och på en bra och sevärd handbollsmatch.

Önskar Er en trevlig kväll och TACK igen Å för en trevlig lunch!!

Kramar Bella ♥

8 kommentarer:

Cicci sa...

Detta var andra muffinsinlägget i rad för mig. Jag har aldrig testat att göra morotsmuffins själv men det känns lite mer "nyttigare" än vanliga. Har du något bra recept som du kan dela med dig?

Kramar

homebylina sa...

Åh, vad goda dom såg ut! Tack för dina fina kommentarer på min blogg :o) Har så dåligt samvete...har så ont om tid nu att sitta vid datorn nu...men det blir bättre snart :o) Ha det gott! Kram Lina

Johi sa...

Mumsigt värre! Jag läser din blogg varje dag Bella men är ibland dålig på att kommentera... Men då vet du iaf ;-)

Kram

♥Mitt Lilla Krypin♥ sa...

Hej Bella!

Åhh...vad det lät gott! Och såg gott ut!

Alltid härligt med en fika eller en lunch med vänninan :) Men håller med, tiden brukar alltid gå för snabbt.

Vad duktig du är, med din träning :)
Hejar på dig!

Kram Carolina

Mia ☆ sa...

Muffinsen såg supergoda ut! Hoppas kunna orka börja baka igen om några veckor, och då står de där muffinsen högt på listan =)

Ha en finfin onsdag, kram!

Helenas loggbok sa...

Vad gott med muffins. Något jag ska göra till barnen på fredag kanske när de kommer hem från skolan.
Mysigt att träffa goa vänner på lunchen! Jag har ju fördelen att jag kan ha långa luncher med mina kompisar mitt i veckan, det är så mysigt och trevligt och tiden går så fort när man ses.
Ha det gott!
Kram
Helena

uh-huh-me.com / Nettan sa...

Mmm såna kakor är så goda! Mums!
Låter dessutom väldigt trevligt med en fika mitt i vardagen sådär =)

Ha en fortsatt härlig vecka! Kram!

Emma sa...

Hejsan Gummisen!

Dom där muffinsen måste jag baka! : - ) Kanske att jag bakar dom till pappan min som fyller år imorgon!
Morotskaka är verkligen supergott!

Hur mår du annars?
Läste i inlägget nedan att du ska skaffa dig en pilatesboll. BRA KÖP! Helt perfekt att sitta & bara hålla balansen framför tvn, eller göra enkla övningar och såklart svåra övningar också med! ; - )
Min gick sönder då en vovve vid namn Kalle var helt galen i den! Men en ny ska införskaffas snarast!

Hur går de för dig att jobba dina 75%? Hoppas verkligen att det känns bra för dig vännen!

Nu ska jag kocka lite mat! : - )

Tack än en gång för alla söta & goa kommentarer du lämnar inne hos mig!

Största Kramen till dig