torsdag 27 januari 2011

För trädgården till våren...


På Formex-mässan i helgen visade den folkkäre programledaren Ernst Kirchsteiger de här skyltarna som han formgivit för sitt egna företag. En inte allt för vid gissning är väl att dessa kommer bli ett populärt inslag i många trädgårdar till sommaren... (Bild lånad från Trendenser)

"Kombinationen av blommande körsbärsträd och blått hav gör mig lycklig ända in i märgpipan"

"Är man avslappnad nog för att sitta och titta på en nyckelpiga en stund slipper man äta magmedicin till hösten"

" Jag vill ha sommar över precis hela kroppen, inte bara doppa tårna i den"

Citaten är många som kommit ifrån Ernst och här hittar du fler!


Vinterkylan har tydligen kommit tillbaka för att stanna ännu tid, även i kväll har kvicksilvret i termometern sjunkit under -10 grader och snösmältning och efterlängtad vårsol tycks vi få vänta på ytterligare en tid, men det hindrar ju inte att man kan längta och planera inför den ljusare tid som är på ingång. För egen del blir det bygge av trappa till huset och återställning av trädgården efter dränering och påkoppling av kommunalt vatten i höstas som står högst upp på att göra-listan när kärlen går ur marken så det kommer nog inte bli något grönsaksland för min del i år, men man ska ju aldrig säga aldrig...

Har jobbat idag och det känns så skönt att vara på benen igen även om jag så klart är tröttare än vanligt. En lunch med goda vännerna E och Å och deras söta små barn har förgyllt min dag med glada nyheter och trevligt sällskap och bilen är efter ett besök på bilprovningen besiktigad och godkänd, skönt!

Nu blir det lite tv-tittande innan jag gör en tidig kväll för att orka med morgondagens arbete och besök i Göteborg med arbetskamraterna för att se på Robert Gustafsson på Rondo.

Kramar Bella ♥


4 kommentarer:

Signe 1 sa...

åhh härligt att du mår bättre och är på benen vännen!!

ha en kanonhelg med robert nu:-)) han är ju bara sååå rolig!!!

stora kramen s

Mia sa...

Skönt att du är tillbaka på jobbet igen..

Ha en riktigt härlig och rolig kväll i Gbg !!

Kram

Mitt lilla frö sa...

ohh... de där skyltarna blev jag helt frälst i!!! tack för en mysig lunch igår! kram

uh-huh-me.com / Nettan sa...

Vad glad jag blir av att höra att du mår bättre!

Här är det faktiskt väldigt milt väder , runt 4 grader och ska vara så resten av nästa vecka med. Jag klagar inte ;-)

Önskar dig en supermysig helg! Kram!