lördag 1 januari 2011

Välkommen 2011

Nyårsafton 2010 bjöd på en vacker solnedgång i väntan på att kvällens gäster skulle anlända...



Till förrätt bjöds vi på en supergod laxbakelse som jag bara måste få receptet på av M, varmrätten blev tyvärr inte rådjursfilé som planerat då köttet vi beställt i matbutiken aldrig kom, blev ganska snopen när jag stod i butiken dagen innan nyårsafton, men vi fick tänka om och det blev till slut en klassisk oxfilé tournedos med potatisgratäng och sparris lindad i bacon. Efterrätten stod Å för och den smarriga pannacottan av vit choklad med hallon blev den perfekta avslutningen på en riktigt god och trevlig nyårsmiddag...


Vi hade 5 barn i olika åldrar på besök igår, men att få de små livliga busfröna att posera på bild var inte det lättaste, det var så klart roligare att leka och vända bort huvudet och titta på allt som var intressantare än min kamera, men lyckades i alla fall knäppa ett kort på söta lilla L...

Välkomnar 2011 och tackar för ett trevligt nyårsfirande med våra goda vänner igår, god mat och dryck förgyllde kvällen som bjöd på många skratt, fyrverkerier och en och annan tävling under kvällen som plockade fram vinnarinstinkten hos våra gäster. När jag nu sitter här på årets första dag är det med ett leende på läpparna efter den perfekta avslutningen av år 2010.

Önskar Er alla en god fortsättning på det nya året och glöm inte att drömmar är till för att förverkligas och var mot andra som du vill att andra ska vara mot dig!!

Kramar Bella ♥

8 kommentarer:

Susanne sa...

Ser ut som ni också fick en trevlig kväll med god mat :)
Önskar dig ett bra 2011 och att du får må bra.

Kramen

Anna - Starwoman sa...

Vilken härlig kväll ni sett ut att ha haft! Önskar dig ett underbart 2011!

Stor kram/Anna

Nilla Q sa...

Tack för din hälsning1

Önskar dig en bra början på det nya året!

Kram Pernilla

Å sa...

hej tjejen!! tack för en fantastisk kväll igår! ni är helt underbara o fenomenala på att fixa fester. hör av mig i morgon! kram från oss!

Zandra sa...

God fortsättning fina Bella!
Tack igen för fina ord ♥ Jag kan inte riktigt förklara i bara ord hur fint de känns att ha er bloggisar! Mer än vad man skulle kunna tro eftersom vi ändå inte känner varandra... men som sagt det ger massor!
Vilken urmysig kväll ni fick igår. Härligt!
Nu tar vi oss an de nya året.... !
Stor Kram

MIN LYCKA ♥ sa...

Hej fin du!
Jo tack, allt går bara fint, men blogglusten/tiden har inte riktigt infinnit sig än. Det har varit mcket stressigt och några motgångar på vägen, men allt löser sig. Nu är vi mer eller mindre helt på plats och idag blir det en tur till Ullared;)

Vilken gå nyårsmeny ni lagat;!! Mumma!! Det blev säkert lyckat utan rådjuret men kan tänka ni blev snopna. Vi åt rödlökschesecake och kalvfilé med Leilas glass till efterrätt, gott att kunna lyxa till det ibland!
Ha en jättegott så ska jag snart slänga in ett inlägg;)

Kram Marika

Christin sa...

Vilken smyig kväll! Gott nytt år 2011!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint du hade dukat, och jättegod mat. Jag däckade i influensa, hela nyår känns lite suddigt. Men jag lyckades klämma ner en liten bit oxfilé.
Önskar dig ett riktigt
GOTT NYTT ÅR
Varm kram
AnnaMaria