onsdag 5 januari 2011

Inställt Spa och Sydafrika nästa för sambon...

















Första veckan i februari åker sambon till Sydafrika efter att ha placerat sig bra i en säljtävling på jobbet, Godahoppsudden gissar jag är ett givet turistmål under dagarna i landet som inte förrän 1990 avskaffade apartheidsystemet. Landet var länge otillgängligt för turister på grund av den internationella bojkotten av apartheidsystemet, men är nu ett land som allt fler turister av olika nationaliteter söker sig till...























I Sydafrika finns goda möjligheter att se the big five – lejon, leopard, buffel, elefant och noshörning. Här finns fantastiska stränder och här möts två världshav- indiska oceanen och atlanten. I landet finns miljonstäder (Johannesburg, Kapstaden, Durban) men också små afrikanska byar där tiden tycks ha stått still. Sydafrika har egentligen det mesta och det bästa är att landet ännu inte är särskilt turistexploaterat om man ska tro de reseguider som finns att läsa på nätet och det finns fortfarande möjlighet att hitta små avskilda ställen för den som önskar. Det finns också en underbar kultur med såväl afrikanskt som europeiskt inslag så sambon har med all säkerhet en spännande och minnesvärd resa att se fram emot...

Tyvärr, så har vi fått avboka vår resa till Asia Spa i Varberg imorgon, sambon mår allt annat än bra så det fanns inga andra allternativ än att avboka, känns riktigt tråkigt då jag har gått och väntat på att få komma iväg ett par dagar och kände att avkopplande varma bad, en välbehövlig ansiktsbehandling och en skön massage är precis vad jag behöver just nu, men vi får skjuta det på framtiden och istället får det bli lediga dagar här hemma. Började min ledighet med att bära in ved och skotta bort snön som fallit under natten. Jag tror bestämt att det sitter en liten vädergud där uppe som tycker att jag ska få mig ordentligt med motion tack vare all snöskottning denna vinter... Efter detta arbetspass med kroppen har jag inte orkat göra något mer under dagen än att ligga i sängen och vila och läsa i Carin Gerhardssons bok Vyssan lull. Nu rullar en gammal Beck-film på tv:n samtidigt som jag knappar på laptopen och så mycket mer än lite tv-tittande och bloggläsning blir det inte denna trettondagsafton för min del.

Önskar Er alla en trevlig kväll och på återseende imorgon!

Kramar Bella ♥

16 kommentarer:

Cicci sa...

Vad tråkigt att din sambo är sjuk och att ni inte komma iväg till spat. Du får helt enkel ha spa á la home istället :)

Jag blev riktigt avundsjuk på din sambos resa. Det kommer säkert bli en riktig drömresa. Tråkigt bara att inte du fick hänga med. Du får gömma dig i bagaget och hoppa fram när han är framme. ;)

Kramar

Marie sa...

Vad tråkigt med det inställda SPA-besöket, det är ju så otroligt skönt att bli ompysslad.

Men desto roligare för din sambo med Sydafrikaresan...oj,oj,oj man har nog valt fel yrke, jag vinner då aldrig nå resor på mitt.

Ha det bra, kram

Christin sa...

Åh så god semlan ser ut i förra inlägget! Mumsigt! Kram

Zandra sa...

Tråkigt att din Sambo inte är kry nog för en SPA helg, men då har ni nåt att se framemot ett tag till, när ni är alldeles less på allt va snö o slask heter :-)
Men hans resa till Sydafrika vart jag också avvis på. Vad duktig han är!

Hoppas du får vila upp dej och mysa ordentligt dessa lediga dagar.
Kramar

Helenas loggbok sa...

Vad trist att resan blev inställd. Hoppas ni kan åka en annan helg ganska snart och att sambon kryar på sig snabbt och du slipper bli smittad!
Även om du är trött efter bestyren idag hoppas jag du får en mysig trettondagsaftonskväll! Vi har köpt hem mat från "kinesen" i byn bredvid. Vi har ju vanlig dag här imorgon så snart är det dags för sängen!
Stor kram
Helena

LOTTAS HOME sa...

Hej gumman!
Tråkigt att sambon blev sjuk nu när ni skulle iväg tillsammans. Min man är på bättringsvägen efter några dagar med feber och grymt ont i hals och huvud. Känner mig också väldigt nöjd på snöskottning och ryggen känns allt annat än ok så nu räcker det....
Hoppas att ni får en mysig ledig helg hemma!
Varm kram Lotta

Mia sa...

Nej va tråkigt!!!
Låter härligt med Sydafrika! Synd att inte respektive får följa med...

Kram

Susanne sa...

Tråkigt att det inte blir något spa för er men hoppas ni kommer iväg vid något senare tillfälle.
En resa till Sydafrika skulle inte vara fel :)
Ta det lugnt med snöskottningen nu ;)

Kram och sov gott

Nilla Q sa...

Så tråkigt att det inte blev någon spa-vistelse som planerat! Hoppas ni kan komma iväg en annan gång.

Sydafrika, det lät inte helt fel... Så underbart att vinna en sån resa! Jag har varit i Kenya, bla på safari och det var en fantastisk upplevelse!

Ta hand om dig!

Kram Pernilla

♥Mitt Lilla Krypin♥ sa...

Hej!

Låter härligt med en resa till Sydafrika :)
Synd att sambon blev dålig, nu när ni sett fram emot lite härlig avkoppling :(

Du får helt enkelt fixa ett mysigt hemma spa istället ;)

Så hoppas jag att ni snart kommer iväg till er spa upplevelse.

Så underbart ert nyårsfirande såg ut!!! Vilken vacker dukning :)

Hoppas att du får en härlig trettondagsafton!

Kram Carolina

Noga Utvalt sa...

Hej Bella!!
Vad trisst att ni fick ställa in spa-besöket! Hoppas att ni kan få komma iväg på det lite längre fram istället! Man behöver unna sig det i all vardag o denna mörka årstid som råder, inte sant!?
Åhh jag blev alldeles förälskad i GreenGates nya kollektion! Älskar ju Blå/vitt så jag ska absolut försöka inhandla nåt i denna underbara serie som du visar här på bloggen!
tack för härlig inspiration!
Sköt om dig!
Kram Nadja

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Tråkigt att ni får avboka er Spa resa. Tyvärr rår man ju inte på sjukdomar..
Hoppas ni kommer iväg vid ett senare tillfälle!

Önskar dig en fin dag! Kramar Maria

Ann-Louise sa...

Duktig sambo! Kul när ens slit på jobbet resulterar till något skojigt och Sydafrika låter spännande och skönt! Jag har faktiskt kommit iväg till Florida pga. att jag sålde bra som frisör!!!

Duktiga du som håller ställningarna i snödrivan under sambons influensa! Jobbigt är bara förnamnet, vet jag med som skottar hej vilt, och hoppas ni kommer iväg till spa snart sen!

KRAM

A House With A View sa...

Hej Bella och tusen tack för fin kommentar hos mig!! Såå fin miljöbild du visar!! Men vad himla trist att spa-resan blev inställd...

Häärlig Greengate-inspiration du visar lite längre ner i inläggen också!!

Önskar dig en fin dag!

Många kramizar från aka

A Cup Of Emilia sa...

Tack så mycket för din fina kommentar! :) :) Vad glad jag blir. Jag har precis börjar att scrappa på datorn :) Vad avundsjuk jag blev när jag läste att ni skulle till Sydafrika! :) Härligt! Många kramar från Emilia

cecce sa...

Nämen, usch...så synd...så tråkigt för er. Du hade behövt de spa-dagarna. Hoppas innerligt att ni kan komma iväg snart.

Denna snö!!! Nu tycker jag det räcker:-) Visst vill vi ha lite vår nu?:-)
I morgon börjar jag jobba. Känner verkligen inte för det:-(

Hoppas du haft en fin trettondag!!

kramar!