söndag 30 januari 2011

Mysig grillning på Emaus tillsammas med goda vänner!


Söndagen har bjudit på ett stålande vackert väder och jag har tillsammans med goda vänner tillbringat förmiddagen på Emaus som är ett populärt utflyktsmål för barnfamiljer strax utanför stan, förutom att titta på djuren som finns på lantgården så grillade vi korv och hade en riktigt trevlig stund i det fina vädret!



Lilla L hälsade på hos sina kaninkompisar...



...och försökte baka sandkakor i den frusna snön och åkte helt orädd i full fart ner för rutschkanan med ett leende på läpparna gång på gång...



Efter en liten stund fick vi sällskap av lille A och hans föräldrar...



Att sitta still är inte riktigt grejen längre nu när man passerat halvåret och kryper för fullt på dagarna...

Engångsgrillen som vi hade med oss var inte alls med på noterna när det var dags att tända så grabbarna fick fatt i lite vedträn och papper för att få fyr på elden...

Samtidigt som de stora grabbarna fixade med grillen så kikade lille A med stora ögon på...




...getterna på andra sidan staketet...

Jag och L gick bort och tittade på de små ponnyhästarna...

Nästan varje dag så finns det möjligheter till ponnyridningn på Emaus och förutom hästar, kaniner och getter finns det på gården minigrisar, ankor, tuppar och hönor...

När vi kom tillbaka hade grabbarna fått fart på grillen...

...och sen var väntan på korv med bröd snart över, lyckligast för sin korv var nog sötnosen L, men vi vuxna åt med god aptit och jag förvånas varje gång över hur god även den enklaste mat smakar ute i naturen, M hade baka kanelbullar som vi mumsade på efter korven och trots att det var minusgrader och ganska kyligt ute så hade vi en så trevlig stund tillsammans och jag hoppas att vi kan göra om detta snart igen, vem har sagt att man måste åka långt eller göra avancerade saker för att man ska ha trevligt, korvgrillning ute i naturen funkar för mig!!

TACK mina fina vänner för en kanondag ♥

Hoppas ni alla haft en bra helg och att ni får en mysig söndagkväll, nu ska jag avsluta den här söndagen med att se på Wallanderfilmen på fyran tillsammans med sambon som imorgon åker till Sydafrika!

Kramar Bella ♥

5 kommentarer:

vitagavlar.blogspot.com sa...

Vilka härliga bilder!!!!!!
Mysigt värre!
Tack för omtanke och kommentar på min blogg! Det värmer! Ja, jag vet var du finns, åtminstone i cybervärlden;-)!!! Tack!
Många kramar Lisa

Linda - Harmony Home sa...

Vilken härlig dag! Gårdagen bjöd verkligen på ett strålande vackert väder. Så underbart med lite sol:)

Kram på dig

Helenas loggbok sa...

Vilken mysig dag ute i naturen med goda vänner. Visst är det ofta det enkla som blir det mest minnesvärda?! Man behöver inte alltid krångla till det!

Hoppas du får en bra start på veckan och att solen fortsätter att lysa!

Stor kram
Helena

Annas inspiration sa...

Hej snäckan!

Åhh vilken härlig dag, hoppas du tankade energi i massor!

Många kramar & hoppas du piggnat till rejält efter vinterkräksjukan

Mitt lilla frö sa...

tack själv gumman! jättekul att du kunde hänga på! vi får väl se om vi kan få ihop en grillning till snart, vintern lär bli lång!!