måndag 3 januari 2011

GreenGate Summer 2011...



När jag tittade i GreenGates nya katalog så fastnade jag vid sidorna ovan, gillar det vita och blåa, det är klassiskt och ser alltid fräscht ut och jag kan riktigt se de fina textilierna och porslinet i "min" sommarstuga vid havet... Drömma måste man få göra och någon gång hoppas jag på att få bo vid havet!!

Vinterkylan biter sig fast här på Västkusten och efter gårdagens behagliga temperaturer och sol har det idag återigen varit 10 minusgrader och det ser onekligen ut som att vi får vänta på varma vårvindar och töväder. Almanackan visar den 3 januari och Alfred och Alfrida har namnsdag och årets första arbetsdag är nu avklarad. De flesta arbetskompisarna var tillbaka på kontoret efter sin julledighet så det var återigen full fart på jobbet och det märktes att även kunderna börjat arbeta igen då telefonerna gick varma under dagen. Det känns som att min förkylning nu äntligen börjar att släppa taget efter att ha varit ovanligt segdragen så jag hoppas att jag får hålla mig frisk nu så att jag kan köra på som vanligt med min bassängträning och sjukgymnastik nästa vecka, det har ju blivit en ofrivillig paus de senaste två veckorna.

Nu återstår bara en arbetsdag innan jag går på 5 dagars ledighet och det ska bli så skönt att inte behöva ställa någon klocka på morgonen och bara få vara ledig. Är rejält slutkörd och känner att jag behöver komma ner i varv och landa nu, kan inte bara köra på längre utan behöver ladda batterierna.

Nu blir det Året med Kungafamiljen och en kopp rött te!

Kramar Bella ♥

11 kommentarer:

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
Äääälskar Greengate, och blått & vitt kan ju aldrig bli fel. Så snyggt! Måste kolla mer på detta.
Hoppas att du får en skön ledighet!
Ta hand om dig.
Varm kram Lotta

Annas Lycka sa...

Hej
Åååå så sugen jag blev på sommaren nu....Måste in o kolla Greengates sida genast!!! Hahaaa

Ha det gott! Kram Anna

maria sa...

Åååå vad mycket snyggt :)
Må så gott !
Kramisar

Stjärnor & Champagne sa...

Ojoj vad mycket fint:) Hoppas att du mpr bättre. Jag är nog inne på vecka 4 med förkylning. Hostar och hostar brrr. Hoppas att jul och nyår har varit bra. Stor stor kram Anne

millandante sa...

Vad skönt att du ska vara ledig i fem dagar!!! Hoppas kraften kommer att vara med dig mer än någonsin under 2011!

Ja jisses vilka vårkänslor man får av dessa bilder, underbart!

God fortsättning goa bloggvän!
Kram

HOUSE of ADELA sa...

å så passande att kika in hos dig då jag i kväll har varit i butiken jag hjälper och just plockat upp Greengate, fast vinterns och förra sommarens fina grejer!=)Underbart fint med allt det vitblåa här=)
Vilken fin smarrig nyårsmiddag ni hade, mums vad gott!
Hoppas du har fått en skön start på det nya året och att du ska få må bra!

Kramar
Adela

Mia sa...

Massa massa fint!!!!

Lovely helt enkelt!

Kram ♥

cecce sa...

Hej!
Oj vad jag blev sugen på blå-vitt!!:-) Visst är det fint!!
Det kanske man ska satsa på i vår!:-)

Ser ut som om ni hade en riktigt fin och god nyårsfest!!
Härligt! Ett bra slut och en bra början på det nya känns alltid välkommet!

Å du..tack för dina kommentarer! Jag älskar kika in här hos dej, även om det inte blir så ofta som jag skulle vilja då tiden inte räcker till. Du har alltid så fina inspirerande bilder och skriver så bra med en positiv anda trots dina svårigheter.
Jag kommer fortsätta följa dej här som en envis förkylning och hoppas vi kanske får tillfälle att mötas på riktigt nån dag!
Precis som du säger känns det som jag fått en värdefull bloggvän i dej!!!

Stor kram!!!

Mia ☆ sa...

Vad mycket snyggt de hade! Helt nytt märke för mig faktiskt =) Måste surfa in där och få lite sommarinspiration snarast.

Ha en finfin tisdag, kram!

Christin sa...

Åh så mycket fint på en och samma gång. Fint med blå nyanser :)

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Åh, Jag älskar det jag ser, så vårigt o fint!

Hoppas att du haft en trevlig nyårshelg!

Kram Therese