onsdag 26 januari 2011

Ännu en hemmadag...


















Sysselsättningen senaste dagarna har varit att i sängläge se på div repriser på tv:n på eftermiddagarna och läsa lite böcker, dock inga gamla antika exemplar med historiska och klassiska berättelser som på bilden ovan utan istället har jag fastnat i en kriminalroman som jag hade liggandes här hemma av en författare som jag inte tidigare läst något av, så här långt är boken riktigt bra så ett boktips lär komma här på bloggen inom kort!

Ikväll är det en vecka sedan jag blev dålig och tyvärr finns fortfarande illamåendet kvar, men jag vill tro att det är bättre idag än igår, det är min mentala inställning i alla fall, fattas bara att kroppen rent fysisk ska förstå att det är dags att bli bra nu. Har inte tid att vara sjuk, januari är den mest intensiva månaden på hela året för mig på jobbet så det här kom inte lägligt, vill bli frisk nu och få tillbaka min krafter så jag orkar arbeta imorgon!

Är ingen bra bloggvän för tillfället, har inte orkat läsa bloggar i veckan som varit och ännu mindre skriva några rader hos er, tycker själv att det är så roligt med små hälsningar här på bloggen, men bätting är på gång, lovar!

Nu ska jag krypa ner i sängen igen!

Kramar Bella ♥

11 kommentarer:

Eva sa...

Hoppas du får kraften tillbaka snart och mår bättre =)

Mia sa...

Skickar en stooooooor kram till dig och hoppas du snart är på benen igen!

Kramar

Helenas loggbok sa...

Hoppas, hoppas du snart får krafterna tillbaka. Vad segt när det tar så lång tid att repa sig.

Stora kramar
Helena

Anonym sa...

Jag har också fibromyalgi sen många år tillbaka.För mig är det så om jag får en " vanlig " sjukdom så tar det så länge att bli fri den.Det är nog immunförsvaret som är nedsatt gissar jag.Hittat din blogg via en annan blogg.Men har läst här tidigare också när jag länkade på fibromyalgiblogg.Då hade jag ingen egen blogg men nu har jag.
Hälsningar Maria ( mariaikos.blogspot.com) det gick inte att skicka meddelandet på konto i google, står fel lösenord så jag skickar på anonym.

Jenny sa...

Hej Bella!
Jag håller tummarna för att du snart mår bättre!

Ser fram emot att få boktips, älskar deckare och kriminalromaner:)

Sköt om dig!

Kraam Jenny

Zandra sa...

Nä men usch din stackare... Hoppas du är pigg nu och att du känner dej tillräckligt frisk för att återgi till jobbet.

Tack för dina ord, dem ger med än va du tror.
Kramen

cecce sa...

Usch..vilken pärs!!Har maken klarat sig?? För det är väl ganska smittsamt det där? Har aldrig haft vinterkräksjuka...bara maginfluensa så där lite lagom, men det räcker för att man ska känna sig utslagen. Förstår verkligen att det tagit på dina krafter.
Du kan nog inte göra mycket annat än att låta tiden ha sin gång. Hoppas verkligen att återhämtningen snabbar på och att du snart är tillbaka igamla vanliga form:-)

Stor kram!!

Carolines hemligheter sa...

Hej vännen, din stackare som åkt på en sådan aggressiv form av kräksjukan!!! En hel vecka i sängen, hua så hemskt :-( Idag har tydligen två barn på Irmas dagis kräkts så jag håller tummarna nu för att vi inte åker påen omgång till, det vill jag INTE!!!

Hoppas att du vaknar imorgon och känner dig redo för jobb och annat igen, stor "krya på dig"-kram från mig :-)

Susanne sa...

Usch vad denna kräksjuka var seg, hoppas du snart känner dig pigg igen.
Sonen tyckte vi skulle förnya på bloggen lite och det tackar jag för då jag är helt kass på sådana saker ;)
Ja det var en härlig promenad jag hade vid havet idag när jag gick hem från jobbet, känns som våren är på väg trots att det varit ganska kallt idag :)

Stora kramar

MIN LYCKA ♥ sa...

Krya på dig din stackare! Hoppas snart bacillerna är borta.

Visst är mattan fin, älskar lila och har alltid gjort.

Kram kram

ps. spana på mina barn (min klass) som har startat en blogg...så gulliga..
http://laneryr.blogspot.com

A House With A View sa...

Men usch och fy för vinterkräksjukan!! Vad trist... Hoppas du kryar på dig snart! Du har ju alldeles rätt inställning som försöker se det positiva i det hela iallafall.

Kvällskramiz aka