lördag 29 januari 2011

En känsla av olust...




Hade sett fram emot en lugn och skön hemmakväll, jag skulle njuta av egen tid, läsa bloggar, se en bra film, lyssna på skön musik och njuta av tystnaden, ingen annan än jag själv har hindrat mig från att ha en mysig kväll i harmoni. Det är mina tankar som spelar mig ett spratt ikväll och jag känner mig olustig och inte alls tillfreds. Kan inte sätta fingret på om jag är ledsen, sorgsen eller bara väldigt trött och utmattad, jag ser mig själv i spegeln och ser ett ansikte utan liv, ögon som saknar glans och glädje, en hy som åldrats i en rasande fart senaste tiden och en ihopsjunken kropp utan hållning med värkande muskler och leder som suger energi. Självförtroendet inte på topp och jag saknar mitt friska liv mer än vanligt...

Säger nu go natt och kryper ner i sängen, drar täcket över huvudet och inväntar besök av John Blund, hoppas på att få se en stjärna falla för att få chansen att önska inför framtiden, försvinner in i drömmarnas värld och lämnar den här dagen och kvällen bakom mig...

Kramar Bella ♥

8 kommentarer:

Ann-Louise sa...

Skickar en kram och hoppas morgondagen blir bättre!

KRAM

Anne-Lie sa...

Hoppas att du känner dig lite bättre idag och att solen skiner hos dig som den gör hos mig =).
Livet går upp och ner och man får lov att reflektera över det när man mår dåligt.

Skickar lite uppmuntringskramar från sydvästra Skåne

Anne-Lie

Marie sa...

Vad tråkigt och jobbigt för dig!!
Hoppas det känns bättre idag,KRAM!

Uh-huh-me.com - Nettan sa...

Jag hoppas att du har känt dig bättre idag, Bella! Men man behöver såna stunder också, sedan kommer man igen med ny energi och livslust!

Stor kram !!

Linda - Harmony Home sa...

Hoppas du känner dig bättre idag.

Kram på dig

Lena S sa...

Hoppas du mår bättre snart.

Stärkande kramar till dej!

Anne-Lie sa...

Ja ibland önskar man att man fick tid till att stanna upp i livet. Men jag känner liksom dig, att när man har kroniska sjukdomar tar det mer än man önskar.

Ha så bra du kan!
Kram Anne-Lie

Anonym sa...

Såna dagar kan man va utan. Synd man inte orkar tänka på alla bra dagar man haft när man e mitt uppe i det!
Men de fina fantastiska roliga dagarna kommer! Och man hade väl inte uppskattat dem lika mycket om alla va lika fantastiska! Tyvärr...

Hoppas på bättre känslor i kroppen för dig!
Kram Gabriella