lördag 29 januari 2011

Robert Gustafsson på Rondo och middag på Dinner 22...

Gårdagskvällen tillbringades tillsammans med arbetskompisarna i Göteborg där vi såg på Robert Gustafssons jubileumsrevy på Rondo efter en inledande trevlig middag på Dinner 22. Tyvärr tog jag inga kort under kvällen då kameran låg i jackfickan under middagen och inne på Rondo var det ju som vanligt inte tillåtet att fota under showen, men som vi skrattade, showen var riktigt bra och gjorde ingen av oss besviken trots att vi nog alla hade höga förväntningar då många av oss har vänner som varit här innan och lovordat föreställningen. Trevligt var det också att vi fick ta med oss respektive igår, vilket vi aldrig haft möjlighet till tidigare när vi varit iväg med jobbet.

Dinner 22 kan jag absolut rekommendera, vi åt resturangens eget menyförslag med löjrom, mandelpotatis & västerbottenmuffins, rödlök o Crème fraîche till förrätt, renytterfilé, skogssvampsragu, kantarell & västerbottenostfylld rösti o rårörda lingon till varmrätt och så avslutade vi med vit choklad & kardemummabrûlee med Lingonglass till dessert. Maten var riktigt god, men tyvärr inte den bästa för en min mage som inte reagerat på bästa sätt, men det går över!

Idag kommer jag göra minsta möjliga då jag inte helt oväntat är tröttare än vanligt efter gårdagen, men det är det värt, ibland är det helt okej att "offra" för att få vara med på det trevliga som trots allt ger energi även om det fysiskt tröttar.

Vad har du för planer för helgen?
Kramar Bella ♥

1 kommentar:

Huset vid ån sa...

Hej Bella!
Vad trevligt det låter, men jag förstår att du är trött idag, jag känner igen mig så väl när man varit ute o roat sig.....
Men det är det värt!!

Vad skönt att du piggnat till efter magsjukan!
Önskar dig en trevlig helg!
Kraaam Therese