måndag 17 januari 2011

Mitt nästa köp - En Pilatesboll...

Mitt nästa köp kommer bli en pilatesboll så att jag kan träna här hemma...

Idag fick jag äntligen träffa sjukgymnasten som jag egentligen hade en bokad tid med redan i början av december, men sjukdomar hos både mig och sjukgymnasten har gjort att vi fått skjuta upp vår tid. Jag har fått ett träningsprogram som jag kan göra antingen i träningssalen uppe på sjukgymnastiken eller hemma en gång i veckan. Övningarna ska öka min rörlighet, stärka mage och rygg och hjälpa mig att få bättre hållning. Jag har fått så dålig hållning efter att jag blev sjuk och jag är på tok för svag i bålen så detta kommer förhoppningsvis bli bra och hjälpa mig. Till flera av övningarna behöver jag en pilatesboll så jag tänkte köpa en att ha här hemma så att det blir lite lättare för mig att få till ett träningspass i veckan. Nu är det bara en månad kvar av min sjukskrivning och jag vet inte om jag får någon fortsättning och det är viktigt att jag kan fortsätta röra mig även när jag ska jobba som vanligt och då måste det vara enkelt och smidigt för att jag ska orka med det så en boll ska inhandlas.

Nu ser jag fram emot Sveriges match mot Sydkorea i handbolls-VM och hoppas på att de svenska herrarna kan göra en lika bra match som senast mot Slovenien och går av planens om segrare vid halv tio ikväll.

Kramar Bella ♥

11 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Vad duktig o flitig du är som tränar, det skulle jag också behöva göra.....

Lycka till!
Nu börjar handbollen....
Heja Sverige!

Kram Therese

Signe 1 sa...

det verkar vara en bra träningsform det där vännen!! har aldrig provat pilates, så du får bertta sen vad du tycker:-) lycka till sötis och ta hand om dig!!

stora kramen s

Stjärnor & Champagne sa...

Låter bra det, jag skulle också behöva en sådan:) Hoppas att det är bra med dig. Här är det faktiskt sådär, jag är väldigt sliten och har svårt att sova. Men men det kan ju bara bli bättre:) Stor kram till dig/ Anne

♥Mitt Lilla Krypin♥ sa...

Hej Bella!

Har hört att träning med pilatesboll ska vara jätte bra :)Man kanske skulle prova på det ;)Du får berätta hur det är ;)

Heja dig! Du e så duktig :)

Ta hand om dig!

Kram Carolina

Susanne sa...

En pilatesboll är kanske inte fel, har själv kollat på en sådan men jag är så dålig på att träna hemma!!
Ja det var ett tag sedan jag var hemma nu och längtan är stor men nu när jag fått mitt nya jobb har jag inte lika mycket tid att tänka på det då jobbet kräver ganska mycket på ett positivt sätt för mig. Tyvärr blir det nog ingen resa hem denna helg då mannen visst måste jobba...
Roligt att Sverige vann igen :)

Kram och sov gott

Mia sa...

Grymma herrarna var!!!

Vi var i Thailand för två år sedan och vi älskade det!!!! Var var ni?

Ha en underbar kväll fina Bella!

Kram

millandante sa...

Oh, hoppas de vann!:)
Ja den där bollen är allt bra! Jag har också en för hemmaträning... otur bara att allt julpynt blockerar så jag inte får fram den ur förrådet...hehe...

Jag hejjar på dig, och tar kanske fram min boll imorgon...!:) (köpte den på Obs för en hundring)

KRAM

Fröken Fräken sa...

Låter spännande att börja träna med Pilates-boll, det finns visst någon form av balansbräda som också är bra för att träna upp sig med. Minns inte vad den heter, men herr Fräken har funderat på att köpa en sådan.

Handboll är inte riktigt min grej, men däremot kollade jag lite på Idrottsgalan igår.

Jenny sa...

Hej Bella!
En sån boll har jag hemma nånstans..tror den ligger på vinden, hmm tränar inte så ofta som jag borde;)

Hoppas det går bra med träningen för dig och att du kommer känna dig bättre i kroppen!

Sköt om dig!

kraam Jenny

Zandra sa...

Tack goa du! Ja tiden går och sorgen och saknaden är mer hanterbar just nu, men de går såklart upp och ner... Men dagarna som är bättre kommer oftare och det är ju alltid nåt :-)

En pilates boll vore inte dumt att införskaffa just för att man kan göra så mycket med en sån, har jag läst hihi :-)
Hoppas du mår bra.
Kramar

Å sa...

ahh.. trodde ett tag att du hade blivit inspirerad av mig, vet inte om du såg att min stod bakom soffan. har äntligen plockat upp den från källaren och tänkte börja testa. nu ska vi bara få igång ps3:an så att jag kan köra efter tränings-dvdn som medföljde.
Tack för den trevliga fikan!! kram