tisdag 10 februari 2009

Snart alla hjärtans...



Att det på lördag är Alla hjärtans dag har väl knappats undgått någon. Butikerna är fyllda med varor som ska locka till köp inför denna speciella dag. Kan tycka att det gått lite till överdrift, och att det mest blivit en kommersiell grej där alla handlare ser ett tillfälle att tjäna lite extra pengar. Tanken med att det ska finns en dag där man ska visa den man älskar lite extra vad betydelsefull och älskad den är, är jättefin, men jag kan själv tycka att den där spontana blombuketten eller lagade middagen som blir som en glad överraskning och som kommer helt oväntat en helt vanlig tisdag, nästan betyder mera. Det känns mer som kärlek än att visa kärleken nästan som på beställning en viss dag bara för att man ska...
De röda ljuslyktorna ovan i form av ett glashjärta finns på Åhléns och kostar 29,90. Det blev inget köp för min del, trots att de var fina, men jag har ingen plats. Däremot skulle jag behöva införskaffa nya örhängen... Jag vet inte hur jag bär mig åt, men var och varannan dag kommer jag hem med ett örhänge och upptäcker att jag tappat det ena, eller ännu oftare så tappar jag pluppen bakom. Idag hade jag lite större örhängen, men t o m ett av dem har jag lyckats tappa, tycker jag borde ha märkt det, men icke. Så man kan lugnt säga att det behöver fyllas på örhänges fronten. Får bli en liten tur till H&M, Lindex eller Kicks nån dag och se vad som finns. Som ni säkert förstår är det ingen större idé att köpa några dyrare örhängen, med tanke på hur kortlivade de oftast blir i min ägo...

Inga kommentarer: